måndag, oktober 20, 2008

För tidigt

Med att föda för tidigt menar jag förstås inom ramen för vad som räknas som fullgånget.

Jag förstår att det jag skriver kan sticka i ögonen på den som fått en prematur bebis med allt vad det innebär med oro, inläggning på neonatal o.s.v.

Men det är alltså inget sådant jag hoppas på för mig själv. Oavsett hur dåligt jag mår av att vara gravid är det alltid bebisens välbefinnande som går först. Och jag vill så klart inte att den ska komma ut innan den är redo. Men att vänta ända till jul tycker jag den kan låta bli.

1 kommentar:

finnjonna sa...

Hoppas du får må någorlunda bra så länge som möjligt. Men så skönt att ha ett igånsättningsdatum!
Jag kommer som det är tänkt och om allt går bra snittas 37+. Bäst för bebisen är ju att kanske stanna nån dag till, mot v 38, just för att det är snitt vi pratar om. OCh jag vill ju såklart det. Men läkarna är väldigt måna om mitt mående också och säger att det inte är bra för nån av oss om jag mår fullständigt kass, så det kommer spela roll med. Bebisar som kommer ut vanliga vägen är ju färdiga i v 37+, så även om det är innan bf så kallas de fullgångna. Hoppas din "minikatt" eller vad h*n nu är kommer nån gång då :-). För bådas bästa.