lördag, december 30, 2006

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Sassamamma att skriva ner fem saker som jag vill ska hända nästa år:

  1. Så stort och övergripande att allt annat bleknar är ju förstås att jag hoppas att bebis ska komma till oss och att allt ska gå bra
  2. Jag hoppas att vårt nya hus ska bli precis så fint och mysigt som vi tänker oss
  3. Jag hoppas att vi ska klara vår ekonomi trots att jag inte kommer att få ett öre från någon
  4. Jag hoppas att "mina" katter (både de som bor hos mig, och de som jag fött upp och som har flyttat hemifrån) kommer att ha ett bra år och vara friska
  5. Jag hoppas att alla de jag tycker om som fortfarande är ofrivilligt barnlösa ska lyckas nästa år.

En så otroligt präktig och tråkig lista jag lyckades få ihop. Inte en enda glittrande fantasifull dröm där inte.

Jag utmanar i alla fall vidare: Erica (när hon kommer hem) och Kattpappan

2 kommentarer:

Isidor sa...

Sådär ja. Nu har jag antagit utmaningen

Kajsa Bergman Fällén sa...

Och nu håller jag alla mina tummar för att det ska gå vägen på alla punkter!