fredag, december 15, 2006

Att sova är överskattat

Kommer jag att tycka att det är jobbigt att inte få sova när (om) bebis är här?

De senaste åren har jag haft grava sömnproblem som kanske varit relaterade till barnlösheten men också till pluggstress.

Nu 04:30 en vanlig natt mellan torsdag och fredag är jag som vanligt vid den här tiden uppe och vankar. Jag är väldigt van vid att ha sömnbrist och kan hantera det.

Kanske kommer det att bli min lycka som bebisförälder. Eller så kommer det att bli total katastrof? Utöver mina egna sömnproblem kommer kanske bebis dessutom att hålla mig vaken på de tider där jag annars kanske hade fått lite sömn?

Snart får jag kanske veta hur det blir?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det beror på. Om bebis kommer ha samma sovvanor som dig vid samma tidpunkt så är det ingen fara. Värre blir det om bebisen är som piggast då du vill sova.

Man vänjer sig rätt fort vid de nya rutinerna. I början är man dck alltid dödstrött och då bör man passa på och sova så fort man får tillfälle.