onsdag, december 13, 2006

Garderobsfrågan är löst

Eftersom garderoberna inte står med på objektsbeskrivningen utan bara finns på ritningarna så behöver inte säljarna lämna kvar dem i huset.

Så nu måste vi köpa nya garderober.

Jag skrev att hela vår ekonomi skulle raserars om vi var tvungna att köpa nya garderober och det var förstås inte riktigt sant. Så dåliga marginaler har vi inte. Däremot kan vi nog glömma att köpa t.ex. en ny TV som vi gärna ville. Men livet går inte under för det. För egen del skulle jag kunna tänka mig att vara helt utan TV, men kattpappan vill kunna se på film ibland och det kan jag också tycka är kul. Så vår jättestora åbäkiga TV får hänga med ett tag till. Tids nog får vi mer pengar, för jag kommer ju så klart att få ett jobb när jag är klar med min utbildning. (Och nu var jag ironisk för arbetslösheten är hög för biologer... men någon sorts inkomst kommer det säkert att bli)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Rekommenderar Blocket, man kan hitta fina ganska nya garderober för kanske halva nypriset (eller gamla mindre fina för inga pengar alls). Ska du inte uppdatera din andra blogg snart? *nyfis ju*

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag ska titta på blocket!

Uppdatering av min andra blogg är på gång. Kanske redan ikväll?
Jag har i alla fall massor av bilder!

Anonym sa...

Skit oxå att reglerna ar så men som det har sagts så finns det ju på blocket. Det är alltid bra att ha en sparbuffert, här lyckas alltid flera saker gå sönder samtidigt :( senast var det frys tvättmaskin och bilen samtidigt och då rök byfferten...bara att börja bygga på en ny :(

Om det är en platt-tv ni vill ha så kan jag säga att de drar massa mera ström och bli mkt dyrare än vad man tror

Anonym sa...

Vi har också funderat på platt-tv, men är rädda att barnen kan välta den med ett pekfinger. Så vi behåller vår ovältbara tungviktarkoloss till gammal tv. Har aldrig hört detta argument bemötas, kanske är vi bara nojjiga i överkant?
/Mammut

Anonym sa...

Mina barn lyckades riva ner vår gamla klump-tv och höll på att få den över sig. Så se till att er står stadigt.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Mammut: Är inte själva idén med en platt-TV att den ska hänga på väggen? På så sätt tror jag knappast att något barn välter den över sig. Stående på golvet skulle jag också vara orolig.

Anonymous: Extra energi vill vi inte dra. Inte så mycket av kostnadsskäl som av miljöskäl, så då är det väl tur att det inte blir någon ny TV för oss. Och blir det så någon gång ska jag leta efter en energisnål modell, tack för varningen.

Ulla: Min man och min pappa klarade knappt av att rubba vår TV när de skulle röja här till visningen, och jag hoppas att det kommande barnet inte är Hulken eller Pippi Långstrump...