torsdag, december 07, 2006

Ekonomiska regelverk

För någon/några veckor sedan var det en av gratistidningarna som på sin löpsedel skrek ut i stora bokstäver att 4 av 5 inte kan a-kassans regler. Jag tycker att det sensationella i det hela är att tydligen 1 av 5 förstår reglerna.

Jag är så trött på a-kassans, försäkringskassans och CSN:s regler som inte har någon samstämmighet och som inte ens de som jobbar på respektive myndighet själva kan. Jag har gett upp att försöka reda ut min situation som är helt galen och ska gå på föräldrarledighet utan att ta ut ett öre. Då slipper jag i alla fall bli besviken, och så sparar jag mina dagar tills min situation inte är så konstig längre, om den någonsin blir det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var på fk:s informationskväll för någon vecka sedan. Fick reda på fler regler, fler om och fler men. Men inte blev jag klokare. KRAM Helena

Anonym sa...

ja reglerna är verkligen konstiga. inte ens de som arbetar på arbetsförmedlingen och liknande vet ju hur det funkar hur ska då lilla jag veta licksom

Anonym sa...

Haha, det var "min" tidning. :-)

Visst är reglerna superkrångliga? Hoppas du kan få ut de pengar du har rätt till.

Kram!