torsdag, december 07, 2006

Bra dag igår

Budgivningen är inte riktigt klar ännu, men den ligger på sådana nivåer att vi klarar finansieringen av vårt husköp och dessutom får lite pengar till att pumpa in i det svarta hålet husrenovering alternativt bilköp.

Dessutom tror jag att jag fick godkänt på kursen i "Tillämpad immunlogi" En kurs som jag gick för att den var den enda som inte slutade i slutet av januari, dessvärre hade jag inte alls rätt förkunskaper även om jag i teorin var behörig. En vecka in i kursen höll jag på att börja gråta på en föreläsning för att jag kände mig så otroligt dum som inget förstod och när vi skulle lämna in några frågor tänkte jag hoppa av eftersom jag satt i många timmar och inte lyckades formulera en enda relevant fråga. Har man inte förstått någonting går det inte att fråga något alls på innehållet.

Men hur det nu än var klarnade det hela allteftersom och jag tror att jag klarade mig!!! Fem poäng närmare examen är jag då!

Det enda som inte var så bra igår var att blogger jävlades med mig hela dagen. Så nu när jag äntligen kommit igång med bloggandet fick jag inte blogga.

5 kommentarer:

Isidor sa...

... och vem var det som sa "men ge det ett par veckor till innan du hopppar av."?

Jag har en mycket större insikt i dina oerhörda förmågor och din talang än du har!

Anonym sa...

Vad kul med lite extra kosing:) glöm nu inte att lägga undan till skatteavdraget....det blir en tråkig överraskning annars.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Skatteavdrag? Menar du reavinstskatten eller har jag missat något?

Anonym sa...

ja det menar jag...kom ju inte på vad det hette förut ;)
Min virriga syrra "glömde" att det skulle betalas så hon använde pengarna och fick sig en liten chock sen...typiskt henne iof, själva missade vi att lagfarten kostade pengar *L*

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

OK! Vilken tur att det inte var något nytt påfund jag inte kände till. :-)

Någon reavinsstaktt blir det dock inte. För även om lägenhetspriserna i Stockholm är helt galna så är även radhuspriserna rätt galna de också. Så radhuset kostar massor av mer än vad vi får ut för lägenheten. Vad jag menade med att vi klarar finansieringen är att vi får ut så mycket pengar vi behöver för att inte behöva ta ett större lån även vad vi räknat på att klara ekonomiskt.

Lagfart, mäklararvode och pantavgifter har vi räknat med...