onsdag, februari 13, 2008

Vad är det?

Jag har ont i vänster äggstock. Eller i alla fall där det gjorde ont när jag hade en cysta, och när jag släppte massor av ägg till IVF:en

Först hoppades jag lite naivt att det var ägglossning på gång. Men nu har det hållit i sig i nästan två väckor, och så länge ägglossar man väl inte?

Vad kan det vara? Någon med fungerande kropp som vågar sig på en gissning, Själv är jag så ofungerande så jag vet inte hur saker ska kännas i de där regionerna. Jag har inget naturligt att jämföra med, bara hur det känns efter diverse konstiga hormonstimuleringar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hopplöst att gissa sig till vad det kan vara, men väldigt bekant låter det. Jag har haft så flera gånger. Jag trodde först att det var en cysta, men har efteråt haft teorin att det är follikeln som växer.
För det har börjat strax innan ägglossning och pågått ett kort tag efter det.
Men som sagt - kan ju finnas 1000 teorier ungefär.

Anonym sa...

Snakk med legen. Det kan være helt uskyldig, men dersom det er smerter kan det bety at det er en cyste som vokser og det kan bli veldig dramatisk om det går for lang tid. Det er det forhåpentligvis ikke, men snakk med en lege for sikkerhets skyld..

Anonym sa...

Jag hade ont i en vecka sist jag ägglossade, så det är inte alls otänkbart att det är så.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Stort tack för era gissningar. Det gör ont, men inte farligt ont. När jag hade cystan sist kunde jag knappt stå, så jag väntar lite med att kontakta läkare.
Du har helt rätt anonym, egentligen borde jag kolla upp det för säkerhets skull... och börjar det göra ondare lobar jag att inte ignorera smärtan.

Just det solkatten, jag visste att någon skrivit om något liknande nyligen, men jag kom inte på vem det var.

Anonym sa...

Nu är ju inte min kropp normal, men när jag stimulerat med Pergotime har jag känningar i äggstockarna (mest på min vänstra sida - kanske är det bara den som funkar?) nästan hela cykeln och då har ju inte jag gjort ivf och stimulerat fram många folliklar. Som mest har jag haft 3-5, men även när jag har normala 1-2 så har jag ont nästan hela tiden, till och från.

Tänk vad häftigt om det vore ÄL på riktigt!

Anonym sa...

Man kan ha ont rätt länge vid ägglossning...det börjar när follikeln växer och sen kan man ha ont ett bra tag elfter äl. Det visar sig nog in några dagar om du får mens. Annars bör du uppsöka gyn för ont ska man inte behöva ha.
När mina ägglossningar kom igång hade jag ont länge, nu e det inte lika länge. Jag har pco och mina stockar ha spontant börjat släppa ägg.