onsdag, februari 27, 2008

Måste ta tag i det snart

Jag pratade med min studievägledare idag. Hon tycker att jag ska börja med ex-jobb så snabbt som möjligt.

Naturligtvis har hon rätt.

Men jag gillade tanken på att skjuta upp allt lite till, läsa några roliga kurser till, försöka bli gravid och vänta ytterligare lite till.

Men jag måste ta tag i mitt liv nu. Hitta ett exjobb, vara tydlig med att jag hoppas att exjobbet ska leda till en doktorandtjänst och sedan sätta igång.

Skulle jag bli gravid får jag lösa det då.

Jag är faktiskt inte så dum att jag planerar mitt liv efter något som väldigt osannolikt kommer att inträffa. Även om jag hemskt gärna skulle vilja vara precis så dum.

Jag har för dåligt självförtroende och är rädd för att gå och prata med lärare och påstå att jag skulle vara så bra att de ska slå knut på sig själva för att hitta ett bra exjobb till mig som kan leda till något annat. Men jag måste strama upp mig och våga!

2 kommentarer:

Anna sa...

Åh vad kul att även du kommer på träffen!!!
Lämna din mail på Tingelings gmail eller i min Facebook-inbox (Kattpappan har ju adressen) så ska du få hela maillistan

IIIIIHHHHHHH vad detta ska bli ROLIGT!!! Precis vad jag behöver!!!!

Anonym sa...

Det är faktiskt också så att lärare / handledare behöver duktiga studenter som engagerar sig i forskningsprojekt. Faktiskt ungefär lika mycket som studenter behöver lärare / handledare. Kan vara bra att tänka på när du behöver styrka dig inför ett möte.