måndag, februari 18, 2008

Beslutsångest (och jo, jag är mer än lovligt ytlig)

Jag lider av åkomman beslutsångest. Både när det gäller stora livsavgörande frågor som vilken utbildning jag ska välja och mindre frågor som nu, vad ska jag göra med håret.

Jag har flera gånger hårmodellat och varit väldigt nöjd med resultatet varje gång. Ordentlig klippning och färgning nästan gratis, och supertrendiga frisyrer. Men det tar en hel dag, och det skulle innebära att tid jag kunde tillbringat med Lillkatten ska tillbringas hos en frisör.

Alternativ nummer två, det Kattpappan förespråkar är att jag bestämmer mig för att låta mitt hår bli jättelångt. Jag har tidigare haft det så långt att jag precis kunde sitta på topparna, och även om det nog tar tid att få det så långt igen, så kan jag ju klippa det rakt och börja spara.

Jag tänker inte klippa mig hos en vanlig frisör och betala pengar för det, jag blir bara besviken. Efter att ha blivit klippt av de bästa så känns inget annat som jag har råd med roligt. Så det är inget alternativ.

2 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Då röstar jag på att hårmodella. Verkar kul! Det måste ju vara så himla jobbigt att ha aslångthår så att man kan sitta på det...

Åsa sa...

Jag röstar också på hårmodellande. Men vad är det med killar och långtlångtlååångt hår?

Frisörångest finns alltid i min värld. Klippte mig i en relativt bra frisyr förra veckan och intalade mig också att ljusa slingor vore bra också. Gick till frisören igår och tjoffs så är jag kritvit på ett jättefult sätt.. Jag funderar på att färga det själv. ALDRIG MER SLiNGOR hos vanlig frisör!