fredag, september 29, 2006

Metamorfos

Nu går jag och lägger mig som kattmamman. Och i morgon kommer jag att vakna på väg in i Carmen Pearse en kvinna på sent 20-tal som tydligen har alldeles för lätt att bli gravid. Hon jobbar som barnflicka/amma åt sitt egna barn och ingen utom kvinnan som låtsas att barnet är hennes vet hur det egentligen förhåller sig, inte ens mannen som tror att han är barnets pappa. Den riktiga pappan vill inte veta av Carmen sedan hon blev gravid och har aldrig frågat vad som hände med barnet. Carmen är dock fortfarande kär i mannen, och gör allt för att få tillbaka honom, hon är inte ens främmande för att skada eventuella nya flickvänner, om inte fysiskt så i alla fall psykiskt.

Carmen är gravid igen, den här gången vet hon inte ens vem det är som är fadern, det finns flera presumtiva fäder som hon hade sex med runt tillbilvandet av barnet.

Vad Carmen ännu inte vet är att en av stadens toppar en mäktig kvinna som Carmen ser upp till är svårt förälskad i henne. Men när Carmen upptäcker hur det ligger till kommer hon nog att försöka utnytta situationen.

Carmens mål är att få tillbaka sitt barn och sin man, och dessutom hjälpa den kvinna som nu påstår sig vara barnets mor att komma ifrån sin misshandlande make.

Vad tror ni om det här? Kommer jag att få det roligt?

Och om någon mot all förmodan ska på samma lajv som mig i morgon läser det här, så snälla utnyttja inte att ni läst hela min plott!

7 kommentarer:

Pia sa...

Jag tror det blir kanonkul! Berätta hur det gick när du kom tillbaka.

Anonym sa...

fy tusan, vad häftigt! varför hittade inte jag till lajv-världen? *dunkar huvet i en vägg* shit, vad jag hade trivts.
berätta ALLT efteråt!

Anonym sa...

jag tror det blir fantastiskt kul. Vill såklart höra allt sen! =)

Isidor sa...

Klockan är nu nästan 3 (2.47) och Kattmamman och hennes kompis ska köra från Örebro till Stockholm ungefär nu. Jag är lite orolig, men jag har allt förtroene för Kattmamman när det gäller omdöme i trafiken. Jag tror att kompisen är bra också, även om jag nästna aldrig åkt bil med henne...

Jag hoppas de stannar om de blir för trötta och sover i bilen eller på ett motell. En natt där är försumbar jämfört med risken att råka illa ut i trafiken.

Anonym sa...

Hade du fått spela samma roll om du inte hade varit gravid?

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

fuksen: Det är aldrig för sent att börja lajva! Följ med nästa gång jag åker!

isidor: Aj aj inte skriva i bloggar efter så mycket alkohol.

hemlliz: Det är det som är finessen med lajv, man kan lägga in vad som helst i rollen eftersom det inte finns något färdigt manus. Hade jag inte varit gravbid hade Carmen inte heller varit det.

Anonym sa...

Okej, tänkte att det hade väl varit jobbigt att spela gravid om man inte hade varit det.