fredag, september 29, 2006

Lite ångest

Jag har precis kommit hem från veterinären där jag lämnat in min lilla älskling. Idag ska hon kastreras. Hon har fött 12 välskapta underbara kattungar och varit en underbar mamma till dem allihop. Men nu är den tiden förbi. Nu ska hon bara vara underbar sällskapskatt i många många år här hos oss.

Det kommer att bli jättebra, men att lämna henne där hos veterinären där hon inte alls känner sig trygg och veta att hon kommer att må jättedåligt och ha ont när jag hämtar henne om några timmar det känns inte roligt.

Lilla Solisgumman, min älskade kattunge. Jag gör det här för din skull även om jag förstår att det i dina ögon verkar lite märkligt, och jag gråter för din skull nu, men om några veckor kommer allt att vara bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jisses visst e det jobbigt :( Hoppas hon repar sig fort, Är hon för gammal för fler ungar eller vill ni inte ha flera??

/ Linda

Anonym sa...

Å vad sugen på att gosa med en katt jag blev.
Aldrig lätt att ta sina djur till vetrinären.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Linda: Hon är nog egentligen inte för gammal, men efter tolv ungar på tre kullar tycker jag att hon har gjort sitt, nu ska hon vara pensionär. Jag har dessutom sparat en av hennes döttrar från sista kulllen så det finns möjlighet för mig att fortsätta på den här linjen om jag vill.