måndag, september 11, 2006

Rekapitulerar

Jag har hela tiden varit skeptiskt till det där med "gravidhjärna" att man skulle bli mer virrig och glömsk när man är gravid. I alla fall har jag varit säker på att virrigheten inte drabbat mig på något sätt.

Men idag började jag undra. Jag är en levande almanacka, har tusen datum och klockslag i huvudet och missar aldrig något även om jag inte skrivit upp det. Men idag hade jag tid hos min barnmorska, den allra första riktiga undersökningen, och jag har verkligen sett fram emot det. Tiden var uppskriven både i almanackan och i telefonen som en timme innan klämtade fram en påminnelse. Trots att jag hörde telefonen kopplade jag inte signalen till någonting utan trodde bara att jag fick ett SMS och orkade inte titta efter. Jag missade alltså min tid. Som tur var gick det bra att boka in en ny tid till på torsdag, men jag är verkligen förvånad att jag kunde missa. En tillfällighet, eller har jag blivit dum?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har kompisar som blivit allmänt virriga när dom har varit gravida, en av dom som har 4 barn nu har blivit mer och mer sådan mellan graviditeterna också.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Usch då. Fast i fyrabarnsmammans fall kan man kanske misstänka att sömnbrist är en del av boven?

Kajsa Bergman Fällén sa...

Jag har varit sådär periodvis, men mellan dessa perioder har jag nästan känt mig tvärtom - smartare än nånsin *asg*. Dessutom tror jag att min man periodvis drabbats av gravidhjärna, han är så disträ att jag inte vet vad. Tror helt enkelt att man har tankarna på annat håll i alla fall i perioder. Eller nåt.