tisdag, september 12, 2006

Måste man fira när man fyller jämnt?

Jag fyller 30 ganska snart. Det är inget jag ser fram emot, efter 30 är det försent att "skaffa" barn har alltid varit mitt aningslösa mantra, innan jag hamnade i infertilitetsträsket alltså.

Nu hade jag ändå tänkt fira lite grann med släkten och även bjuda in de närmsta vännerna. Men efter samtal med min far fick jag just reda på att födelsedagen krockar med någon av alla de tusen judiska högtider som ska firas, så du kan väl skjuta lite på det tyckte pappa.
Nä jag kan inte skjuta på min födelsedag, den är när den är.

Och egentligen är jag inte speciellt ledsen. Det hela är inte viktigt för mig.

Men nu när jag skriver det här väller alla besvikelser från barndomen upp när jag var tvungen att gå och köpa en present till mig själv och berätta för mina föräldrar att jag fyller år nu så ni kan väl betala det här åt mig. Jag tror aldrig att de kom ihåg min födelsedag utom som något som skulle fïras på lämplig dag med inbjudna gäster, inte som något som var för min skull.

Jaja, bitterhet klär mig inte speciellt bra, så nu lägger jag ner.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad jag känner igen mig, fast i mitt fall var det bara min pappa som glömde. Jag fyller oxå 30 väldigt snart och egentligen bryr jag mig inte...e ju van men lite bitter e jag allt.
Grattis i förskott;)

/ L

Anonym sa...

Tråkigt att inte bli firad!

Erat barn lär väl bli rejält firat av er på sina födelsedagar.

Det där med tankarna på att efter 30 är det försent att skaffa barn känner jag igen.

Anonym sa...

Grattis i förskott. Känner så väl igen mig i det du skriver. Min 30 års dag som var för inte så länge sen firade jag med att min man fick laga en pang-god middag till mig och svärföräldrarna. Helt jätte lagom och alldeles underbart :)

Anna sa...

Vad trist gumman... jag hade blivit jätteledsen och rivit ner taket och spelat martyr i evigheter om det hänt mig. Så UNNA DIG någonting jättefint när du fyller år, det är du värd

GRATTIS GRATTIS GRATTIS JÄTTEGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Astillbe sa...

Yscha för att inte bli firad. Eller värst av allt känslan av att inte vilja bli firad...

Hade jag bott närmare hade jag kommit förbi med en jättefin present och en stor kram!!! Det är du helt klart värd och vill du fira din födelsedag så tycker jag att du skall göra det! BASTA!!!

Stort grattis i förskott!
KRAMAR