måndag, september 11, 2006

Svar till Erica om ridning

Jag har inte någon egen häst, men jag red en del innan jag blev gravid.

Samtidigt som jag blev gravid fick jag maginfluensan från helvetet och den håller fortfarande i sig. När man mår så kräkilla att man ger upp på väg till Konsum (300 meter hemifrån) och måste gå hem igen är det ingen bra idé att försöka rida. Men hade jag mått bra hade jag ridit ända tills magen blev för stor.

Kära vännen H som är gravid i vecka 15 rider fortfarande och det går bra.

Att man sedan håller sig till hästar man känner och kanske inte ger sig ut på galoppäventyr på främmande platser eller provar att hoppa en ny typ av läskligt hinder är nog ganska självklart, men att motionsrida så länge det känns bra tror jag är ok.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tack för ditt svar! Mår man så illa förstår jag att valet var enkelt. Själv har jag världens mest överbeskyddande (end. i detta fall) stallkamrat som är HELT övertygad att jag INTE ska sitta på hästen alls... Inte när jag ruvar och inte senare (om...) heller. Jag är inte där än så vi får väl se. Tack för svaret - bra att få lite input. Väääntar på tröj-bilder. Stor kram. //Erica.

Isidor sa...

Ja, och nu har min dator börjat rocka igen, som när alla program som ska på plats är på plats, och allt som ska kopieras har kopierats (läs: ca 10h arbete) så ska det minsann bli tusen bilder på precis allting. Inklusive IVF-tröjan, som är rysligt tjusig!

Anonym sa...

BRA, BRA!! Hejja er!!!

//E.