måndag, juli 03, 2006

Jag är gravid?

Jag har inte betraktat mig som gravid utan bara haft en lång period av maginfluensa.

Att det som visserligen hade ett hjärta men inget mer skulle lämna mig i vecka 11 var jag helt övertygad om.

Det kan kanske tyckas melodramiskt och kanske lite korkat men jag har verkligen inte trott på att jag är gravid.
Förra gången ville jag inte ljuga så när folk frågade rakt ut berättade jag att jag var gravid. Den här gången har jag inte heller velat ljuga, men eftersom jag inte varit gravid har det inte varit någon lögn att förneka det.

Nu är jag nog ändå gravid. Det som ligger i min mage har ett hjärta, är lagom stort och rörde på sig hela tiden.

Jag har fortfarande ingen relation till det, men det lever, och jag ska försöka börja tänka på det som en varelse istället för ett det. Inte som ett barn och definitivt inte som min bebis men i alla fall något som är levande.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Har följt din blogg i någon månad, och väntade med spänning idag på besked om resultatet på UL:et. Trodde nog att det skulle se bra ut, men det var skönt att höra det från dig! Lycka till - jag kommer att fortsätta läsa!

kramar
Anna

Solkatten sa...

Åh vad skönt!

Önskar er verkligen lycka till hela vägen.

Anonym sa...

Kikade nyfiket in för att se hur det hade gått idag! Vad underbart att allt såg bra ut!!! Du ska bli mamma! Det är jättevanligt att det är svårt att förstå att man har en ny liten människa där inne men jag hoppas ändå att du snart kan tänka på den lilla som ett barn! DITT barn! Det är en fantastisk resa du har påbörjat och du är värd att kunna njuta av den!

Många kramar,
Åsa

Anonym sa...

Åh, så glad jag blir att allt såg bra ut.

Precis som Hermelinen säger så är det inte konstigt att det tar lång tid att förstå.

Låt det ta den tid du behöver.

Jag är så glad för er skull.

Anonym sa...

så skönt att det såg bra ut :)

Anonym sa...

Hurra!

/AF-med glädjetårar i ögonen

Anonym sa...

Åhh vad skönt att läsa att allt såg bra ut!!! Jag hoppas att du snart kan börja njuta av graviditeten fullt ut!

Många kramar

Kajsa Bergman Fällén sa...

Vad härligt att det såg bra ut! Vet inte om jag fattat riktigt än att det är ett barn inne i min mage. Förresten tror jag inte att jag fattat än att den där knasiga 17-åringen som dyker upp härhemma ibland är min unge ;-).

Anonym sa...

Bra. Skönt. Jätteskönt! Varm kram.

Anonym sa...

Åh!! Så skönt att höra att allt såg bra ut!

Tids nog kommer du nog att tänka på den lilla varelsen i din mage som din bäbis, det är jag säker på.

Stor kram!

Anonym sa...

Åhhh...va roligt att läsa och se att allt gick bra idag!! Du skall se att bara tiden går så blir du mera och mera bunden vid den lilla i magen. Jag tror nästan alla har svårt att verkligen förstå hur stort det är innan bebisen är ute :)

Anonym sa...

Skönt!
KRAM H

Pia sa...

Åh, vad skönt att allt såg bra ut!
Det är inte konstigt att du är orolig men jag tror det kommer avta med tiden.

Anonym sa...

Grattis,
är så glad för din skull!
Följer dig sporadiskt och känner med dig,
kram

Anonym sa...

Men åh så skönt att läsa att allt såg bra ut !
Blir verkligen så otroligt GLAD för din skull !

Hoppas att du snart kan känna att det verkligen är en liten varelse som bor där inne.

Många varma kramar !!
//Jessis