tisdag, juni 20, 2006

Jag är så less

Jag föder upp katter och har varit väldigt engagerad i det hela och har bland annat suttit som ordförande i rasföreningen i många år.

Men nu har jag lessnat rejält.

Exakt samma människor sitter och gnäller över exakt samma saker som det gnälldes om för sju år sedan när jag började. Under min tid som ordförande ordnade jag en massa aktiviteter och möten och försökte lösa problem men folk blev bara osams och ingen hade någon som helst lust att förbättra något. Och nu när jag efter sjukskrivningen lagt av sitter de återigen och beklagar sig över att ingen gör något.

Att ha kattungar är verkligen roligt och att syssla med seriös avel är något jag verkligen är intresserad av, jag håller ju till och med på att utbilda mig till genetiker. Men det tjurskallarna håller på med känns inte seriöst.

Kanske ska jag byta ras och börja föda upp en där man i alla fall har ett avelsprogram, och där man i alla fall diskuterar skadan av inavel? Men det skulle innebära att vi måste ha ytterligare några katter här hemma, för aldrig i livet att jag skulle göra mig av med en familjemedlem bara för att hon inte längre passar in i mina avelsplaner. Och i en tvåa på 50 kvm känns det inte helt aktuellt.

4 kommentarer:

Isidor sa...

Eller också kanske du skulle byta hobby?
Får jag föreslå någon av mina? Vi får plats med fler cyklar. Lätt. Och motorcyklar också!

Anonym sa...

Satsa inte på Tinkeravel i sånt fall - om du vill slippa dårarna menar jag. Suck! Jag tror ibland att folk har för lite spänning i sina liv och därför måste gå med i olika föreningar endast för att starta bråk....

/AF

Isidor sa...

Inte så tungt att du måste skriva det två gånger!!!

Anonym sa...

Du kan ju kanske ha en ras till när ni hittat ert drömhus ;)

Kattflickan