torsdag, juni 08, 2006

Delmål fyra avklarat (tror jag)

Där fanns ett hjärta, men det tog en hel evighet att hitta det. Först tittade hon länge utan att hitta något, och sen plockade hon ut hela apparaten och kletade in en massa nytt gojs. Under tiden var jag helt kall och tom och orkade inte ens titta, jag var helt säker på att det var kört. Till slut hittade hon i alla fall embryot och efter mycket stirrande så var vi alla överens om att där fanns ett pickande som skulle vara ett hjärta.
Till sist mätte hon fostret och fick det till att vara i 6+1 fast jag vet att jag är i 7+2... förhoppnigsvis spelar det ingen roll, men en hel veckas differans känns inte bra.

Till nästa delmår är det inte långt, redan om 6 dagar ska vi till Huddinge.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att det syntes ett pickande hjärta!
Kram!

Linda sa...

Om det var hos mödravården så kan tydligen en milimeter göra en skillnad på 10 dagar frammåt eller bakåt så vänta du och se vad de säger på huddinge.

Skönt att allt gick bra annars.

Kram!

Anonym sa...

Äntligen uppdaterar du, jag har varit här flera gånger redan. :) Så skönt att höra att hon hittade hjärtat. KRAM

Pia sa...

Vad skönt att det såg okej ut!

Jag tror det är svårt att mäta exakt så tidigt. Kanske är det svårt att mäta exakt sen också. När vi gjode vanligt UL första gången skällde en barsk sköterska på oss för att vi kom för tidigt, förbebisen inte var så stor att hon trodde vi var i den vecka vi var. Vi fick komma tillbaka efter nästan två veckor och då var det tvärtom. Nu var bebsen så stor att de var svårt att se det man skulle se och så gnällde de över det. Båda gångerna var alltihop konstigt nog vårt fel...

Anonym sa...

Oj vad jag har väntat ... Så skönt att höra att där var ett litet hjärta!!! DOm är ju inte så stora alls så tidigt så bara en liten ynka millimeter kan göra väldigt stor skillnad. Skönt att ni snart får kontrollera igen.

Så skönt att få en uppdatering. Tack!!

Anonym sa...

Bra!

Då kan man andas ut ett tag då :-)

/AF

Anonym sa...

Hej
Grattis, vad härligt att där fanns ett litet pickande hjärta. Så här tidigt i graviditeten är det jättesvårt att mäta bebisen och om de har en lite äldre ul-maskin så är det ännu svårare.
Håller tummsen för att nästa vul oxå ser bra ut :)

Anna sa...

Jag visste väl det!!!
Tror att många gånger så undviker de att göra VUL så tidigt i graviditeten eftersom det kan vara svårt att hitta hjärtslagen ännu, och då blir mamman bara ännu oroligare. Och dessutom, som kloka skribenter ovan redan har sagt, lillbus är jätteliten ännu och det är inte mycket som krävs för att det ska skilja en vecka, typ en halv millimeter eller så. '
KRAM

Anonym sa...

Som alla andra skriver så behövs det bara en felmätning på 1 mm för att kasta på en massa dagar. När jag gjorde VUL i v. 6+1 hade dom jättesvårt att ens hitta ett foster. Så jag tror nog du har uppnått delmål fyra :) Håller tummarna för dig! *kramar*

Kajsa Bergman Fällén sa...

Håller med övriga, det är ju jättesvårt att se så tidigt, men det är klart man blir orolig!

Stort grattis till att ha sett det där lilla hjärtat, för mig är det en bild som jag tror aldrig kommer suddas ut från min näthinna: en suddig liten böna och en vit liten pulserande plupp. Att något så litet och diffust kan betyda så mycket :-).

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Ok, ni har övertygat mig. Ännu så länge är allt bra med dt pyttelilla som finns där inne!

Och om tre veckor vet jag vad jag lite mer. *längtar*

Anonym sa...

Hurra!

I vecka 7 såg vi endast en för liten hinnsäck och inget hjärta. Fruktansvärt. Vi åkte hem och väntade på blödning... Veckan därpå såg allt normalt ut och det har det gjort sedan dess. Går snart in i vecka 19...

Jag tycker ff att du kan kräva att gå oftare. Vi har fått se vår bäbis varje vecka från v. 7 till v. 13 och sedan igen på KUB v. 14.

Väldigt skönt!

Tänker på dig.

KRAM Sanna