torsdag, januari 15, 2009

Planen

Nu letar jag hjälp.

I morgon ska vi till BVC jag och Mini, då ska jag undersöka vad de har för möjligheter att hjälpa mig. Jag har även en tid inbokad hos den nya läkaren, och hoppas att hon ska kunna hjälpa mig med en remiss.

Lyckas jag inte få hjälp så här får jag söka mig vidare kanske privat? Det får jag bestämma när jag kommer dit.

Tills vidare tänker jag äta sömntabletter så ofta jag tror att jag behöver. Jag har inte energi nog för ångestnätter just nu. Jag har räknat tabletterna jag har, och det är 32 nätters sömn, och innan de är slut hoppas jag att jag fått mer hjälp, om inte annat så kanske jag fått ett recept på nya tabletter...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det tycker jag låter som en bra ide. Jag har själv fått hjälp av BVC:s psykolog och det går (iaf där jag bor) mkt snabbare att få hjälp och jag fick hur många besök jag själv kände att jag behövde. Lycka till imorgon!

Anonym sa...

Vad bra!
Jag tror också (hoppas mina råd är hjälpsamma- annars sålla bort, jag vill inte skriva dig på näsan, men jag vet att det ibland blir så när man ivrigt skriver) Nåväl, jag tror också BVC kan vara bra eftersom de månar om barnet också, därmed dig.
Behöver du söka privat kan jag varmt rekommendera mottagningar vis universiteten- alltså psykologer under utbildning. Behandlingarna utvärderas och är lika bra, om inte bättre, än på stan. Och eftersom du verkar vara en helt normal småbarnsmor under stark stress är jag säker på att du kommer tas emot och hjälpas utan större umbäranden. vill inte banalisera- men i psykiatrin måste man, för att få hjälp på många orter, tyvärr, vara väldigt väldigt sjuk på en helt annan nivå än du verkar vara. Det är positivt! Jag skulle också ta sömnmedel. Faktum är att jag gjort det själv de senaste dagarna pga arbetsrelaterade problem. Lycka till!
"psykologen" som verkligen gillar din raka och suveräna blogg

Tudorienne sa...

Jag tror nog att du kan få bra hjälp. Och det ska du såklart ha! Jag håller tummarna lite extra för dig nu.

Anonym sa...

Håller också tummarna. Jag har ju tidigare tipsat om melatonin, du kan ju kolla den här länken: http://www.nyfikenvital.org/?q=node/842 Vi har testat i vår familj med vår sömnstörda och deppade äldsta dotter (14 år) och det hade verkligen positiv effekt.
Kram från Elvira, som vet vilket elände sömnbrist kan ställa till med för småbarnsföräldrar

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Som jag förstått det så hjälper inte melatonin i allmänhet, bara om man har en hormonstörning, vilket jag inte har? Men tack i all fall för tipset!

Anonym sa...

Jag hoppas att du får bra hjälp!

Om du vill leta privat såg jag att du tidigare fått tips om S.t Lukasstiftelsen, det kan vara en bra väg att gå.