onsdag, januari 14, 2009

Ny blogg, vilket årtionde som helst

Flera av mina vänner har på sista tiden sagt att de tycker att min blogg är för personlig för att de ska vilja läsa den. Det blir så konstigt att läsa om mig här i bloggen utan att kunna svara på ett vettigt sätt.

Och jag håller med. Envägskommunikationen blir jättemärklig.

Jag har skrivit om det förr, och nu har jag bestämt mig. Det blir en ny lösenordsskyddad blogg. Personliga inlägg kommer att vara skyddade och lösenordet kommer att delas ut till alla som vill ha det, men som inte känner mig i verkliga livet.

Allmäna reflektioner och betraktelser över omvärlden kommer fortfarande att vara öppna för alla.

När det här nya bloggen föds är dock en aning osäkert, Jag ska ha tid först. Och tid är det inte direkt ett överskott på här hemma. Att jag kan blogga så mycket ändå beror på att jag kan göra det stående i köket från vår köksdator. Från den datorn kan jag däremot inte göra så mycket annat, te.x. oftast inte svara på mail, vilket är förklaringen till att jag har fler än 80 obesvarade mail just nu.

4 kommentarer:

Tingeling sa...

Jag hoppas att jag får äran att ta del även av din lösenordsskyddade blogg och förstår ditt beslut till 100 %! Kram.

Anonym sa...

hej!
har du kollat med BVC-psykologen?
han el hon kan säkerligen hjälpa er snabbare.

Kattis och Moa(aff)

Anonym sa...

Kom också att tänka på att BVC borde hjälpa dig vidare, det ingår i deras uppdrag att även ombesörja moderns väl och ve. Även jag hoppas på att få fortsätta följa din blogg.
Mariamamman

Anonym sa...

Jag vill gärna fortsätta läsa en eventuellt ny blogg, skriv ut när du skapat den så kontaktar jag dig då.

Jag hoppas även du får bra råd och hjälp av den nya läkaren.