måndag, september 29, 2008

Utmanad

Min vana trogen har jag varit dålig på att anta den utmaning som just nu cirkulerar, och jag har lyckats "dra" på mig flera stycken. Så nu antar jag dem allihop, för de ser ju likadana ut.

1. Vilken mat äter du ofta?
Mat?!? Maträtt, eller ingrediens eller typ av mat?
Maträtt: Gröt äter jag varje dag. I vanliga fall havregrynsgröt, som gravid mannagrynsgröt.
Ingrediens: Pasta, det har vi till alldeles för mycket. Lätt att göra, och Lillkatten äter allt bara det är pastaskruv på det.
Typ av mat: Jag försöker hålla det vegetariskt. Det har gått lite dåligt ett tag, med lite för mycket snabba uppvärmningar av helfabrikat från frysen, men nu har vi skärpt oss. Idag ska jag t.ex. göra en linssoppa som vi inte provat förrut.

2. När du är på kalas, är du den som sitter eller hjälper du till att duka av?
På riktigt stora tillställningar brukar jag sitta. Men har vi ätit hemma hos vänner brukar det bli rätt naturligt att alla hjälps åt plocka lite, så går det snabbare.
Jag läste i någon annans blogg att det skulle vara oartigt att hjälpa till? Den oartigheten har i alla fall gått mig förbi, och de flesta av mina vänner också. Någon som vet på vilket sätt det är oartigt?

3. Var sitter du helst när du bloggar?
Det självklara svaret är ju förstås framför en dator. För nej jag mobilbloggar inte, och ja, alla datorer jag använder är stationära.

4. Köper du ofta Triss?
Jag tror aldrig att jag har gjort det. Om det inte räknas att byta ut 25-kronors-vinster mot ny lott. För jag har några gånger fått lotter, och då vunnit någon pyttevinst som jag bytt mot en ny lott. Hittills har jag inte vunnit något större.

5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Med risk för att såra de underbara människor (framförallt min man) som jag gjort underbara resor tillsammans med, och som läser min blogg, måste jag ändå säga att min Moskva-resa över en nyårshelg i ungdomen har ett extra skimmer över sig. Jag var fortfarande ung, naiv och orädd.

6. Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Jag tittar inte på någon kanal alls. Tv-tittandefrekvensen är c:a en halvtimme i månaden skulle jag tro. Men den där halvtimmen spenderas nog oftast framför någon av Sveriges televisions kanaler.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Grattis i efterskott passar jag på att säga. Och så har jag uppdaterat mig på vad som hänt i ditt liv sen jag var här senast.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Tack!