torsdag, september 25, 2008

Premiär

För första gången i bloggens historia har jag raderat en kommentar. (om man bortser från spaminlägg som jag naturligtvis tagit bort tidigare också)

Den innehöll inga hot, inga lagvidrigheter och knappt några personangrepp. Den var bara allmänt tråkig och nedlåtande.

Det här är min plats i den elektroniska världen. Jag vill inte längre ställa upp med utrymme för anonyma som bara är ute efter att såra. Personer som knappast skulle våga säga sådana saker om vi träffades på riktigt.

Vill man vara gnällig och försöka trycka till andra, får man göra det någon annanstan. Förslagsvis i en egen blogg.

Sakliga argument och åsikter utan personangrepp om det jag skriver om här i bloggen kommer naturligtvis inte raderas i fortsättningen heller.

7 kommentarer:

Lilla J sa...

Helt rätt!

Jag hatar när folk bara kommenterar för att hävda sig och trampa lite på ngn annan för sin egen njutnings skull. Onödigt, elakt och omoget!

Tingeling sa...

Vad trist att du fått såna kommentarer.
Jag gillar debatt men nedlåtande personangrepp är en helt annat sak som man inte behöver tolerera.

Anonym sa...

Trist att behöva hävda sig genom att säga något nedlåtande på någon annans blogg. Fegt.

PS! Du är utmanad!

fru Svensson sa...

Förstår dig, man ska inte behöva ta personangrepp eller nedlåtande kommentarer.

Kan ändå inte låta bli att bli nyfiken på vad det var du tog bort, har ofta tyckt att du varit modig, stark och envis som har orkat ta diskussionen när folk har lämnat mer eller mindre korkade kommentarer. Tycker att du gör helt rätt som väljer bort att slösa energi på någon som är nedlåtande, finns ingen anledning.

Heja dig!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Det var ingen speciell kommentar. Mycket "snällare" än annat jag låtit vara kvar.

Det var bara dags nu att börja radera, för jag har ingen lust längre att ge utrymme åt de som bara vill illa.

Anonym sa...

tycker att du skulle raderat utan att skriva om det.nu vet denna person att han/hon iaf "lyckats" i sitt uppdrag att reta dig så pass att du ger dom offentligt utrymme.....

Barnets mamma sa...

Jag blev lite ledsen häromdagen då jag fick en sån där meningslös, lite elak kommentar från en anonym. Mest ledsen blev jag över att personen inte vågade stå för sin åsikt. Men efter att jag kollade IP-adressen och jämförde med med tidigare kommentarer från andra IVF-bloggare som jag tycker om och kunde konstatera att "anonym" aldrig tidigare hade kommenterat i min blogg och alltså inte var en av mina cyber-vänner så kändes det betydligt bättre. Jag skiter i om totala främlingar har dumma åsikter om det jag göra och skriver om. "Anonym" borde snarare skämmas för sin krokrygghet (i motsats till rakrygghet) i att inte våga stå för sin åsikt. Så trist och meningslöst bara...

P.s. Du är utmanad i min blogg!