torsdag, september 18, 2008

Ge mycket pengar till okänd.

Vi ska låna pengar av min pappa. Mycket pengar.

För vi behöver köpa en ny bil innan vår gamla blivit såld.

Och bara för att det var så mycket pengar kollade jag många, många gånger att det var rätt kontonummer jag mailade över. Och bara för att jag kollade så många gånger lyckades jag byta plats på siffrorna med muspekaren.

Som tur var lyckades pappa inte sätta över den väldiga summan på någon annans konto. Men jag får ont i magen bara av tanken.

1 kommentar:

Linda sa...

Läskigt sådandär.

För några år sedan när vi sålde våran bil så kom en kille upp ifrån göteborg för att köpa den, han hade samma bank som mig och förde över pengarna direkt via internettbanken men eftersom det var söndag tänkte vi att pengarna kommer nog inte in föräns på måndagen... måndagen kom och det fanns inga pengar, ringer banken som säger att de ska synas direkt. Något svettig ringer jag upp köparen och ber honom föra över pengarna igen och som tur var gjorde han det annars hade vi kunnat blivit snuvade på både bil och pengar.