onsdag, september 17, 2008

Är jag disciplinerad nog?

Lillkatten är sjuk. Nästan 40 graders feber har han, och så klart blir han hemma från dagis i morgon.

På tisdag har jag tenta. Jag har pluggat alldeles för lite, som vanligt. Fast den här gången är det inte mitt fel, utan beror på att jag hämtat på dagis några eftermiddag när jag enligt mitt skolschema borde haft tid att läsa.

Nu var det dags för sista rycket, jag har inget schemalagt fram tills tentan. Men Lillkatten måste passas, och Kattpappan måste jobba i alla fall lite, så jag kan inte lägga all tid på att plugga, jag måste vara mamma också.

Så nu ska det bli spännande att se om jag klarar av att ta fram superdisciplinen och läsa de stunder jag får över. Till min hjälp har jag tagit sömntabletter, så jag i alla fall kan vara säker på att få sova på den tid på dygnet när det passar att göra det.

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Får jag bara fråga ännu vad sömntabletterna du tar heter?

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag tar Lergigan mite. Som ju egentligen inte är sömntabletter, utan mer är lugnande tabletter. De fungerar bra för mig som inte kan sova för att jag stressar upp mig, men fungerar nog sämre för den som har svårt med själva sovandet.

Anonym sa...

samma läge här... fast tentan är på lördag...

Lycka till till oss.

/jossan