torsdag, september 11, 2008

"bra shopping"länktips

Eftersom Helga bad mig tipsa följer här ett gäng länkar till butiker som säljer ekologiskt och/eller rättvisemärkt. Mest är det klädbutiker, men vissa säljer även andra saker. Och det går ofta att klicka sig vidare via länkar om man är intresserad av annat.
Flera stycken säljer faktiskt också skor.

Jag har inte handlat i alla butiker, så jag kan inte garantera att de är pålitliga. Men jag har samlat ihop mina länkar från vad jag bedömmer som pålitliga källor.

Kläder för vuxna:
Adili
Adisgladis
Berthas
EcoLove
Sweden Organics
Ecologia
minni
Ecoologicals
Gossypium
H&M
Howies
Ingrid af Maglehem
Jane Wiksröm
La Redoute
Hildur.se
Palace
Peopletree
RedFairy

Kläder för barn:
Edvina.nu
Adili
Minimundus
Blingo
EcoKid
minni
Ecoologicals
Gröna Grodan
Kameleont
Kavat
Kaxig Design
Petit PURE
Tant Gröns Garderob

Och om någon har fler tips är jag alltid tacksam för mer att välja bland!

6 kommentarer:

Anonym sa...

www.filabel.dk
en dansk sajt m superfina/coola barnkläder!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Fina kläder, men inte var de särskilt etiska eller missade jag något i språket?

Anonym sa...

you´ve lost me.....

Anonym sa...

Finns något som heter ekovaruhuset, men vet inte om de har något på nätet.

Jag har en tävling på min blogg med en sponsrad mössa från Edvina, ifall du vill vinna till lillkatten :-)

Anonym sa...

Hej,
jag vill tipsa om Duns i Göteborg som har webbshop också...
Superfina eko-kläder

Anonym sa...

glömde adressen :)
www.duns.nu