tisdag, april 15, 2008

Siare?

Jag blir galen. Jag måste söka kurser nu, inom den närmsta halvtimmen.

Och jag har ingen som helst aning om vad jag kommer att orka efter sommaren och hur jag kommer att må då.

Är jag ens gravid fortfarande?

Kommer jag att klara av forskningspraktik på 40 timmar i veckan, och dessutom kunna hämta Lillkatten tidigt på dagis två gånger i veckan? Eller kommer jag inte ens att kunna lämna huset. Väljer jag att göra forskningspraktik kan jag liksom inte bli sjukskriven utan måste klara mig i mål. Hur sjutton ska jag veta nu. hur allt kommer att vara om 5 månader.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du klarar det såklart! Om du vill så tror jag det!
otäcka kompliaktioner vill jag inte ens fundera i banorna kring

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Njäää, jag är inte så positiv. Jag tror inte att jag vill prioritera att orka med skolan mot slutet av graviditeten. Jag vill i första hand orka vara mamma.

Jag sökte, och så ska jag försöka ordna något halvtidsarrangemang. Jag mådde så satans dåligt hela förra graviditeten, så ska jag utgå från den så räcker det bra så. och detta utan komplikationer.

Yogamamma sa...

jag tycker att det är bra att du är medveten om det som KAN uppstå. Men jag tycker inte att du ska oroa dig i onödan, det är ju faktiskt inte alls säkert att det blir likadant den här gången, och då har du oroat dig i onödan. Om du förstår vad jag menar.
Men fan, det där är svårt. Lycka till!