tisdag, april 01, 2008

Närhetsprincipen

Jag skrev tidigare om all tid jag ägnade åt att fundera över vilket MVC jag skulle skriva in mig på. Helt plötsligt blev de funderingarna aktuella.

Jag har världens bästa barnmorska på mitt förra MVC, det som ligger inne i stan. Dessutom har jag ifall jag skriver in mig där garantiplats på BB Stockholm.

Min barnmorska det är hon som kom hem till mig efter missfallet (trots att hon är allergisk mot katter) eftersom jag inte ville komma dit till alla magar. Det är min barnmorska som inte hade en enda bebisbild på väggarna eftersom hon sa att alla är ju inte här för att det har gått bra. Det är min barnmorska som stod på sig och såg till att jag fick extra UL och dubbelt så täta besök som standard eftersom jag var orolig, men inte vågade fråga efter det själv.

Men det finns säkert bra barnmorskor här i förorten också, och då slipper jag åka över halva stan höggravid för att ta ett blodprov. Och det går säkert bra att föda på andra sjukhus än BB Stockholm också.
Så jag provar nog att skriva in mig här. Fungerar det inte kan jag alltid byta.

5 kommentarer:

RosaMilton sa...

Åhhh... Jag skulle nog göra tvärtom! Men så är jag en trygghetsnarkoman av stora mått... Fast jag kan förstå att du drar dig för att åka långt, det blir ju en del logistik...

Anonym sa...

Halloj bridz! Det var länge sen. Nånting fick mig att gå in på din blogg för första gången på länge för ett par dagar sen. och så nu igen, och då har du just testat positivt!? Stort stort grattis till det! Hoppas allt går bra och att du slipper må alltför illa. Kram från Fixo, en av dina gamla medsystrar på SABG

Anonym sa...

Tycker det låter väldigt klokt, trivs du inte med den BM du får eller stället i sig så kan du ju byta till det inne i stan istället. Kram!

Anonym sa...

Grattis! Hamnade här av en slump eftersom jag kände igen ditt nick från AFF och IVF-snacket. Du kanske inte minns mig, men jag minns dig väl iaf! Vilken underbar nyhet!!

Det där med MVC och olika sjukhus ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag läser till barnmorska och för närvarande är ute på praktik på förlossningen och nyss på MVC. Tror att du gör rätt i att gå på MVC nära hemmet, min alldeles nya och färska erfarenhet är att de faktiskt är helt fantastiska på "vanliga" MVC! Och förlossningsavdelningarna är minst lika bra på de vanliga sjukhusen, om än lite mindre ombonade.

Lycka till med allt!

Kramar från Malin

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Så klart kommer jag ihåg dig Malin. Vad roligt att du hittade hit!!!

Faktiskt var mitt MVC i stan också ett helt vanligt ställe, jag bodde där förrut. Och de bara råkade ha avtal med BB Stockholm, så jag har inte letat upp något speciallsätlle tidigare heller, utan gått dit där det varit närmast.