söndag, april 06, 2008

Gnällinlägg *förlåt*

Det är en fantastisk gåva att ha fått testa positivt igen. Jag är tacksam varenda sekund!

Därmot är jag ingen graviditetsperson, jag hatar att vara gravid. Förra gången vågade jag aldrig säga det. Men det är sanningen.

Jag mår så förbannat dåligt. Jag var deprimerad hela förra graviditeten, och jag undrar om det inte håller på och smyger sig på igen. För hur ska man orka vara glad och pigg och mamma till en fantastisk livlig 15-månaders bebis när man har maginfluensa som kanske håller i sig i nio månader?

Det är verkligen fantastiskt att jag får den här chansen! Och jag vet att jag gapar efter för mycket nu. Men jag skulle tycka att det vare underbart att bara få fem minuter utan illamående.

10 kommentarer:

KaKi sa...

Det är ok att gnälla, och jag önskar dig faktiskt en bättre graviditet än den förra. Jag blir ju faktiskt inte mer eller mindre gravid bara för att du slipper må illa en stund.Om man vetenskapligt bevisade att gravida kvinnors gnäll påverkade min fertilitet negativt, ja... då skulle jag bli lite sur på dig ;-)

Anonym sa...

Det är helt okej att tycka att det är jobbigt. Deprimerad och spyfärdig låter verkligen inte skoj.

Det var inte särskilt skoj att vara pappersgravid heller.

Det jag försöker säga är att man inte behöver jobla åt allt bara för att man är så lyckligt lottad att man ska få ett barn.

Konstig jämförelse kanske, men precis efter att jag varit sjuk var det en del som liksom förväntade sig att jag skulle vara jublande glad över att ha överlevt. Hela tiden. Som att mitt liv inte skulle kunna innehålla dalar. Också.

Livet är både och. Det är mest det jag försöker säga.

Och det är nog mer den mänskliga faktorn (=trött salvia) än tekniken som gjort att jag inte lyckats kommentera. (Förhoppningsvis får jag till det nu.)

Vi hinner säkert vara fö-lediga samtidigt. Men träffas kan man göra ändå!

Kram
Salvia

Anonym sa...

Jag förstår att du känner dig gnällig och tycker självklart att det är helt ok. Illamående är fruktansvärt och jag lider med dig. Jag hoppas innerligt att illamåendet inte kommer förfölja dig hela graviditeten. Kram HB

Anonym sa...

ooooh ja förstår precis...

jag tycker inte om att vara gravid... alls. pina är vad det är. men jag är innerligt glad åt min bebis även om jag vill att den skall komma ut NU :)

Kram

Anonym sa...

Hej din stackare!
Jag har mått ungefär som du under mina graviditeter ändå har jag gjort det tre gånger. Sista gången låg jag för det mesta i sängen och ville bara dö. Jag var ingen vidare mamma under dessa perioder men barnen har en underbar pappa och självklart är det ju värt det. Man får tycka att det är jobbigt och ett nödvändigt ont. Och Lillkatten kommer att förlåta dig när han får ett syskon som belöning. Kram på dig och ta hand om dig. /Kicki

Kapybaran sa...

äh, jag gillar inte heller att vara gravid. man måste inte älska varje steg i processen -det vi alla längtar efter är ju i slutändan BARN, inte graviditet, eller hur?
hoppas illamåendet lägger sig!

du provade säkert allt förra gången, men för säkerhets skull: testade du lergigan comp? det var min räddning och tog mig från kaskadspyor till milt illamående/rätt pigg.

Tudorienne sa...

Men det måste väl lätta, illamåendet?

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Salvia: Så klart att man kan träffas utan att vara föräldraledig!!!! Men ledigheten är en så himla bra period att ha tid att umgås ordentligt. Jag är jämnt så stressad till vardags.

Kapybaran: Nej jag har faktiskt inte prövat lergigan mot just graviditetsillamående. Däremot är det mite-varianten jag äter som sömntabletter... Men blir det riktigt illa så ska jag försöka få tabletter utskrivna. Problemet är väl bara att man blir så trött av dem att det kan vara svårt att vara mamma ändå, även om man inte kräks så mycket?

tudorianne: Förhoppningsvis lättar det. Men sist gjorde det knappt det, jag kräktes till vecka 26 och fortsatte att må riktigt illa tills några minuter efter att Lillkatten kommit ut. Det är därför jag är lite extra gnällig just nu. Jag ser en ändlös räcka av illamåemndeveckor framför mig.

Alla: Tack för peppning!

Kapybaran sa...

jag blev faktiskt inte så trött av tabletterna. men det kan säkert skifta.

Anonym sa...

det är ju för att lergigan comp innhåller koffein och efedrin, vilket de andra lergigan inte gör.