söndag, april 20, 2008

Helt galen

Jag beställde just ett bebisplagg, som är alldeles för litet för Lillkatten.

Jag beställde inlägg till Lillkattens tygblöjor, och klickade samtidigt hem en sovpåse för nyfödingar. Blir det ingen bebis för oss kan jag alltid ge bort den till någon annan.

Detta ska ses i skenet av att vi inte hade köpt ett enda klädesplagg till Lillkatten innan han föddes. Knappt något annat heller. Mina föräldrar var och handlade det nödvändigaste åt oss medan vi låg på BB. Då vågade jag inte hoppas eller tro.

Jag är nog inte så säker den här gången heller. Men det känns inte som en katastrof om det skulle ta slut inom några veckor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag köpte ett enda plagg tror jag till Stora M innan hon föddes. Var extremt orolig för att det skulle betyda otur. Med Lilla N var det inte alls så, jag handlade massor flera månader innan hon kom.

Anonym sa...

Uansett hvordan det går har nok innkjøpene liten påvirkningskraft. Jeg håper det går bra. Men du - jeg forstår at du ikke vil håpe for mye. Men når du flere ganger skriver at det ikke er så farlig om denne graviditeten ikke går bra tror jeg du tar det litt langt. Skulle det skje noe trist vil det neppe få deg til å føle deg særlig mye bedre. Jeg synes at dette 'au naturel' barnet er like mye verdt som et IVF-mirakel og fortjener like mye kjærlighet underveis. Ønsker dere lykke til, begge to - eller alle fire.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

anonym: Självklart kommer alla de barn jag har glädjen att få att vara lika mycket värda för mig!!!! Jag ser inte min son som ett IVF-barn utan som ett barn.

Men ännu så länge ser jag inte det jag har i magen som ett barn, jag ser det som ett embryo ungefär lika mycket värt som det embryo som ligger nedfryst på Huddinge sjukhus och som förmodligen kommer att kasseras.

Skulle något hända sent i graviditeten skulle det vara en personlig katastorf för mig. Men som sagt, ännu har jag inte knutit ann till det som finns där inne. Innan vecka tolv är risken stor att det blir missfall, och jag ser det inte som att jag då förlorar ett barn, lika lite som jag tycker att de som väljer att göra abort dödar ett barn.

Astillbe sa...

Åh vännen så jag skäms!!!! Jag har inte varit inne här på tok för länge!!!!

Jag är så jätteglad för er skull!!! Och så avis!!! Jag älskade att vara gravid och jag är gärna gravid några år nästa gång!

Stort stort grattis!!!!!!
KRAMAR