tisdag, april 29, 2008

Ett hjärta som slår

Idag såg vi ett pickande hjärta på den stora urgamla UL-maskinen. Och då först tror jag att jag fattade att jag är gravid.

För mig är graviditeter så starkt förknippade med läkare, att det behövdes en läkare för att jag skulle fatta vad som är på gång.

Och nu ska jag försöka vara lite glad, för det är ju fantastiskt, det som har hänt mig. Jag har bara gått omkring och varit gnällig och less, men det är ju för att jag har haft maginfluensa som inte vill ge med sig. Nu är jag gravid, och då är det ok att må illa.

För övrigt mår jag inte alls lika illa som förra gången, så det här har potential till att bli riktigt bra*

*Om allt fortsätter att gå bra.

14 kommentarer:

Åsa sa...

Det är tragiskt att det ska behövas läkare och maskiner, men samtidigt då skönt att de finns. Vad underbart att allt såg bra ut! :)

Anna-Bell sa...

Grattis! Så himla mysigt att få se att det verkligen är någon där inne.

Anonym sa...

Grattis! Vad skönt!
Kram

Anonym sa...

Grattis!!

Ja, fantastiskt är ordet. Kram

Saring sa...

Så glad jag blir. Över allt. Ett fint pickande hjärta - tänk va!

Storkram

Anna sa...

Grattis!
Och tänk att det kan fungera alldeles av sig själv ibland. Det är inte undra på att man vill ha en läkare som bekräftar det hela först.

nylsa sa...

Grattis vad härligt, hoppas att du kommer få må bättre den här gången och att allt kommer gå lysande! kram

Anonym sa...

Tänk vad en 'liten blinkande prick' kan göra en glad :-)

Tudorienne sa...

Grattis! Hoppas att du kommer känna glädje och vara jättelycklig nu.

Anonym sa...

Jättegrattis!

För mig avr det ett stort ögonblick att se att det fanns ett hjärta som slog

Ribbolita sa...

Fantastiskt stort! Grattis!

Ribbolita sa...

Fantastiskt stort! Grattis!

Anonym sa...

Grattis!!!

Anonym sa...

Här kommer tårarna. KRAM på er! Saknar er.
//HB