måndag, mars 03, 2008

Påminnelse till mig själv

Nu när jag börjar med ägglossningsstickor ska jag komma ihåg att positivt utslag på dem inte nödvändigtvis betyder att jag verkligen ägglossar.

Om jag inte får mens 14 dagar efter positivt utslag betyder det inte att jag är gravid. Om jag får postivt igen på ägglossningsstickorna betyder det fortfarande inte att jag är gravid. Inte ens om jag 14 dagar efter positivt på ägglossningsstickor får positivt på Clearb blues ägglossningsstickor och ringer supporten, och de säger att jag måste vara gravid är jag gravid.

Jag har bara PCO.

7 kommentarer:

Anonym sa...

:) Förlåt att jag skrattar lite... Men jag förstår så väl varför du gör en sån notering till dig själv. Men mitt i allt detta kan det positiva innebära att du faktiskt ägglossar och till slut även att du är gravid. Tänker på dig.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Man måste skratta åt eländet... Nu gör jag också det.

Jag hoppas att jag ska fungera mycket bättre nu, än vad jag gjorde då. Men det får testerna utvisa.

Skulle jag få både utslag och mens två veckor senare tror jag att jag kommer att bli jätteglad. Inte för att jag inte är gravid, men för att jag fungerar lite i alla fall.

Jag är helt inställd på att det kommer att bli IVF någon gång i framtiden, och det här med ägglossningsstickor nu är bara ett test och en bonusgrej. Så försöker jag se det i alla fall, så att jag ska slippa bli besviken.

Anonym sa...

Det låter bra! Jag blev lycklig av att se toppar och dippar i min tempkurva när vi försökte få till Julia, i min värld betydde det at´t det fanns hopp om att jag kanske fungerade.

Sen bokade vi tid på CvL och fick göra vul för att se om jag fortfarande hade pco äggstockar, vilket jag inte hade. Läkaren gav oss 6 månader, inom den tiden trodde han att vi skulle ha lyckats själva. Det tog 8.

Anonym sa...

Kan man få utslag på ägglossningsstickorna trots att man inte har ägglossning om man har pco?

/ev pco-brud

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Japp det kan man.

Hormonerna hos oss PCO-bruttor hopppar runt och lever sitt eget liv och lurar de stackars stickorna in i fördärvet.

Anonym sa...

Kan det vara samma sak med gravtest också?? Att dom visar positivt trots att man inte är gravid?

/ev pco-brud

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Nej det kan de inte göra!