tisdag, mars 04, 2008

Bloggträff

Rätta mig nu om jag har fel. Kanske har jag helt övermodigt bjudit in mig själv till något där jag egentligen inte var välkommen?

Men jag har fått för mig att bloggträffen är för alla som bloggar i något löst relaterat ämne till barnlöshet, eller att ha barn, eller bara tycker om barn.

Ingen är speciellt inbjuden, alla är välkomna.

Jag läste precis någonstans om att någon inte känner sig medbjuden. För några månader sedan cirkulerade det en utmaning bland oss bloggare där man skulle välja fem andra bloggare man ville träffa. Jag var med på någon lista, och skulle alltså ha utmanat vidare. Jag är nog extrakänslig, men att välja fem stycken av alla de bloggare jag läser kändes lite som när de tuffaste på mellanstadiet valde ut vissa som skulle få vara med i en särskild grupp. Med den skillnaden att det då var jag som blev bortvald.

Det är naturligtvis en helt annan sak att göra något sådant här på nätet där man inte känner varandra på riktigt. Och jag anser inte att de som antog utmaningen är mobbare på något sätt. Men ändå är det kanske någon som uppfattat sig som utanför, för att hon inte stod med på någons lista?

Att inte vilja komma på bloggträffen för att man vill fortsätta att vara helt anonym tycker jag är ett jättebra skäl att stanna hemma. Men att inte komma för att man tror att man inte är medbjuden, det skulle jag verkligen tycka var tråkigt om det hände!

14 kommentarer:

Anna sa...

Ja! Ingen är väl speciellt inbjuden, alla som vill kan/får/SKA komma!!! Och ju fler desto bättre.

Dock känns det himla lätt att råka exkludera någon på den långa mail-listan utan att det på något vis var meningen. Jag funderar på om det går att skapa någon blogg som alla bloggträffare har tillgång till. Har du någon bra idé?

Anonym sa...

Jag fick också den känslan när hela den här grejen drog igång. Som att bli vald bland de sista på gympan typ... ;-)

Anonym sa...

Saring lade till mig på maillisten och det kändes bra. Jag är en sådan som lätt tolkar in både det ena och det andra och. Jag är en sådan som lätt känner mig exkluderad, även om det absolut inte var meningen. Det är konstigt, även om man aldrig har träffats så kan man känna sig utanför. Så det kan bli... Kram.

Isidor sa...

Det är enkelt att lägga upp en ny blogg under sitt eget konto här på blogger och sedan bjuda in andra med bloggerkonton att skriva på den. Det är dock värre med de som inte har bloggerkonton, utan hänger på andra ställen.

Och nej, själv kommer jag inte. Jag är av hankön och har därmed svårare än nästan alla kvinnor att bli gravid.

Anonym sa...

Tänk, va skönt att det inte bara är jag som tänker så där. Jag har så lätt (alldeles för lätt) att känna mig exkluderad utan anledning... Låter ju jätte trevligt med en träff. Jag har säkerligen lite problem att komma ifrån dock ... men jag ska titta igen på datumet som blev satt.

Anonym sa...

Jag bjöd ju in mig själv på träffen, trots att ingen skrivit i sin blogg att de ville träffa mig. Men det satt långt inne medger jag.

Dock kunde jag ju inte komma den här gången, då min lilla prins firar födelsedag den här dagen. Däremot har jag lite svårt för koncepten med särskilda grupper överallt. Det är jättelätt att någon inte vågar anmäla sig eller vågar säga till om man glöms bort på nån lista. Eller såna som jag, som ingen har tagit kontakt med någonsin, men som tror att jag är välkommen fast jag kanske inte är det. Herregud, vad rörigt det här blev. Jaja, ha det så roligt på träffen, hur ni än ordnar ihop er.

Anonym sa...

BTW: Du får gärna lägga till mig på mailinglistan.

ensolkatt@hotmail.com

Linda sa...

Jag vill oxå vara med och du har ju min mail =)

Anonym sa...

Ja, jag vet inte. Jag är inte personligen inbjuden men skulle gärna komma. har skrivit det i Tingelings blogg, men hon verkar ju vara på resande fot så jag har inte fått svar.

Min enda reservation är att jag kommer vara ganska nyanländ från Addis så jag vet inte om det kommer gå rent praktiskt.

Men maila gärna.

Fertilitetsturist sa...

Jag skriver som Salvia... Jag är inte heller personligen inbjuden men skulle gärna komma om jag får och kan... (vilket jag ännu inte vet...). Jag vill också gärna vara med på maillistan...
fertilitetsturist@hotmail.com

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vi har fixat en superbra lista. Men ännu så länge verkar det inte som att jag kan lägga in fler. Men ni är inte bortglömda, jag ska försöka fixa så att ni alla får tillgång till listan!!!!

Anonym sa...

Huuu, vad fel det kan bli. Bara tanken på att jag kanske tydligen kan anses som en mobbare ger mig gåshud..Ordet är nog inte rätt i sammanhanget.

Jag ville bara träffa er alla och kastade ut ett förslag! Hoppas så många som möjligt nappar, för ni verkar alla var härliga kvinnor som jag gärna vill träff

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Det är ingen som kallats mobbare!

Jag skrev ordet mobbing, tillsammans med en nagation för att visa att det inte alls var så jag såg på saken!

Anonym sa...

Thank God.
Är så überkänslig för allt som kan anses vara mobbning och hade inte kunnat föreställa mig att någon skulle känna sig utanför.
Men bra såhär.