söndag, mars 30, 2008

Chockad

Helst skulle jag velat ha förlåt som rubrik på det här inlägget.

Jag har precis testat positivt på ett graviditetstest.

Och det var inte min tur.

Det var Storkens tur, eller Tingelings tur eller Nylsas tur eller vem som helst annans tur.

Jag vet att man inte kan resonera så. Men det är så jag känner nu. Efter att igår ha träffat alla dessa underbara starka kvinnor som kämpar, så går jag och kniper det där pluset.

Förmodligen kommer jag att smälta det här senare. Nu är det bara så sjukt. Vi har ju inte ens försökt seriöst, det är inte rättvist!
Men jag har blivit ännu mer ödmjuk inför livet.



Och så ett gäng disclamers på slutet


  • Jag har stor förståelse för den som inte orkar/vill läsa min blogg längre!
  • Jag har testat positivt vilket verkligen inte är detsamma som att det kommer att bli något barn
  • Ni som känner mig från verkligheten får gärna behålla vår hemlighet ganska hemlig ett tag till. Jag vet att ni är många som läser, men ni kan kanske låtsas som ingenting ett litet tag till i alla fall.

35 kommentarer:

nylsa sa...

Stort stort grattis, vad härligt,
kram och lycka till!

Unknown sa...

Det är ju helst sanslöst fantastiskt. Grattis gumman!
Kramar, Kaica

Sara sa...

Eller så kan man se det så här.. att efter allt kämpande ni fick gå igenom för att få er Lillkatt så var det verkligen er tur nu. Stort grattis iaf!

Anonym sa...

Men hörru... grattis! Det är du och kattpappan värda såklart efter hur länge ni fick vänta på och allt ni fick gå igenom för att få Lillkatten.

Så det så. Jo, det var nog allt din tur :-)

Åh, vilken härlig nyhet! Jag är så glad för er skull!

Kram

Anonym sa...

Ett stort grattis och ni är absolut värda ett syskon tilll lillkatten. Hoppas att du får må bättre denna gången och njut av pyret istället för att ha dåligt samvete. Fast det är svårt.
Kram Kicki!

Anna-Bell sa...

VAAAAAAAA! Är det sant! Men så roligt! GRATTISGRATTISGRATTISGRATIS!

Anonym sa...

Grattis till plusset, håller med alla föregående talare :-)

Tudorienne sa...

Men shit! Hände detta idag!? Det är ju helt fantastiskt! Jättestort grattis från mig!

Anonym sa...

Grattis! Just för att du har den inställning du har så är du värd detta.

Anonym sa...

GRATTIS!! Jag ska inte säga att jag visste det, för det kan jag ju inte ha vetat. Men jag hade en känsla i hjärtat och hjärtat sviker mig sällan, väldigt sällan.

GRATTIS vännen, från hela mig. Helt fantastiskt underbart. Och jag vet, ett plus garanterar inget barn, men du, det är första steget på vägen (eller kanske inte första, men ett av stegen).

KRAM

Anonym sa...

Grattis till ditt plus. Erkänner att jag är lite avundsjuk, men jag tycker ändå att det är jätteroligt att ni lyckades. Vad skönt att ni slipper kämpa den här gången. Hoppas ni att allt går bra hela vägen. Kram!

Fertilitetsturist sa...

Ett stort och innerligt GRATTIS! Kram!

Ribbolita sa...

Massor med grattis - det är ju helt fantastikt!!!!! Man blir verkligen ödmjuk inför livets vägar - tänk att det fick bli så denna gång.

Det var super att ses igår!

kram!

Yogamamma sa...

Efter att precis ha fått mens, efter ännu en längtan och väntan efter ett syskon till Signe så vill säga - STORT, STORT gattis och LYCKA TILL!

Anonym sa...

Jag är också chockad MEN glad för din skull. GRATTIS! Såklart du förtjänar ett plus fastän vi andra träget kämpar. Det är min tur snart också!

Anonym sa...

Jättegrattis! Det här förtjänar du, utan minsta tvekan.

Anonym sa...

Grattis älskling! Jag ska vara tyst. Lycka till nu!
/AS

Anonym sa...

jättegrattis! och my lips are sealed, självklart.
lycka till!
/SD

Anonym sa...

Det var det här med mirakel-ibland händer de!

/AF-självklart också tyst

Anonym sa...

Jag måste också skriva som någon ovanstående skrev - jag kände det på mig!! Gud så kul, GRATTIS!

Anonym sa...

Faen vad häftigt! (Visst hade du det på känn? Bara litelitegrann? ;-) GRATTIS!!

Anonym sa...

Men vad galet! JÄTTEGRATTIS till er båda. Eller alla tre menar jag. :-) KRAM HB som också är tyst som en mus.

Anonym sa...

Som jag sa...amn ska dricka varje glas vin som om det var det sista ;)

shit vad kul

Grattis

kram

Pia sa...

Men det är ju helt fantastiskt! GRATTIS tusen miljoner gånger :).

Jag tror att din tur kommer smitta av sig till alla på bloggträffen som fortfarande väntar på sitt +. Så det så!

Anonym sa...

Jag vet att ett plus är inte automatiskt ett barn. och jag vet inte hur det känns att vara ofrivilligt barnlös. Men du ska veta att jag ryser över hela kroppen, usch så mkt ståpäls jag har nu. och mina tårar rinner. I all ödmjukhet från en som faktiskt inte vet hur det känns för dig...Grattis, jag gläds med er, med hela mitt hjärta och hoppas nu att detta ska gå väl. Kram o välgångsönskningar./
Eir med barnen & januaribarn07

RosaMilton sa...

Jättegrattis! Tycker verkligen att det är er tur! Ni har välhaft det kämpigt nog?! Håller alla tummar och tår för er!

Linda sa...

WAAAAOOOOW!!

Jag är så inihjärtat jätteglad för din skull gumman! och lite sotis fast vi inte ens har försökt "skapa" syskon till Linus ännu.

Jättegrattis!

Kapybaran sa...

men åh, så fantastiskt!
Jag vill egentligen skriva något större, innerligare, bättre, men i brist på lämpligt ord blir det: GRATTIS!
Underbara nyheter!
KRAM

Anna sa...

IIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!
Kära Kattmamma, du har tjänat ihop till ditt mirakel med råge. Ett fantastiskt stort jättegrattis!!!!

Anonym sa...

Jättegrattis! Det är alltid lika kul att läsa om SABG som plussar/får BB!!!

Anonym sa...

Hoppsan Kerstin! Vilka härliga nyheter! Stort, stort GRATTIS och varmt lycka till! :-D

Kram!

Anonym sa...

Men åh Superstort Grattis till er! Vad härligt! :-D Lär ändå erkänna att jag blir en smula avis, men är jätteglad för er skull!

Kram

Anonym sa...

Har inte varit här på evigheter, tittar in nu och ser en sådan överaskning. Härligt underbart! Grattis till hela familjen!

Anonym sa...

Brukar kika in då och då men det var ett tag sen och så ser jag såna här roliga nyheter :D

Jättegrattis till hela familjen och hoppas illamåendet inte blir så jobbigt.

kram

Anonym sa...

Nyss hemkommen från Budapest läser jag detta. Ett jättegrattis från Mariamamman.