måndag, mars 24, 2008

När det är tentatider läser jag för mycket skräp på nätet.

Sitter och läser lite på ytterligare ett av alla göra-barn-forum som finns. Och råden som duggar tätt är helt uppåt väggarna.

Men jag orkar inte ge mig in i en diskussion om när ägglossningen verkligen sker, eller när man har rätt att söka hjälp, eller om det är försent att försöka när ÄL-stickorna berättar att LH-stegring skett eller om det är bättre att förlita sig på termometern.

Varför läser jag? Borde inte sådana "nybörjarfrågor" vara över för min del? Jag orkar ju ändå inte dela med mig av mina kunskaper utan blir bara irriterad över alla som uttalar sig så tvärsäkert om saker som jag vet är fel.

Och så klart var det någon som nämnde det där tipset om att slappna av också.

2 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Så fort man ens tänker "syskon" så hamnar man på de där göra-barn-sidorna. Har lovat mig själv att skita i att gå in där mer. Blir bara grinig över att folk är så himla naiva. qejidy

Anna-Bell sa...

Visst är det snyggt att jag skerv in lösenet i kommentarsrutan;)
Ha ha ha!