fredag, mars 21, 2008

Mode och stil (Det har jag inte)

Hörrni brudar. Vad sjutton har man på sig?

Bloggträff
Jag har en svag idé om vad som passar att klä sig i när man går ut och träffar ett sånt fantastiskt gäng med snyggingar som ni är? Men det var så galet länge sedan jag var ute, hur klär man sig?

Dop
Och vad sjutton har man på sig när man går på dop. Jag har lyckats bli några år över 30 utan att någonsin bli bjuden på ett dop. Men nu ska doposkulden bort. Vad ska man klä sig i? Inte jeans va? Men inte heller balklänning?

6 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Det där med klädsel är alltid intressant, och om du lyssnar på mina råd så vill jag bara varna dig om att jag är mer för att vara mig själv än för att följa koder...

På en bloggträff tror jag att man klär sig i exakt det som man känner sig mest som sig själv i, och som man i sammanhanget känner sig mest bekväm i.

På ett dop har man nog en klänning eller några finare byxor och kanske en kavaj. Jag tror att det går bra med jeans också faktiskt, beroende på vad man har till. Om det är någon särskild dresscode som gäller brukar det stå på inbjudan, och då är det ju bara att förhålla sig till det...
Lycka till! :-)

Anonym sa...

Bloggträff: Eftersom jag bara ska käka lunch känns det där med klädseln inte som någon big deal (säger jag nu, fast på lördag kommer jag stå där, gråtfärdig...). Fast jag älskar ju jeans, så det hade nog blivit det oavsett om det gällde middag.

Dop: Alltså, jag tycker inte att man behöver vara uppklädd till tänderna på dop, men det är inte okej att komma i jeans. Snygga byxor eller kjol (beroende på vad man trivs bäst i), och förslagsvis något på överkroppen ;-)

Anonym sa...

På a svarar jag jeanskjol och på b svarar jag jeanskjol.

Skämt åsido så älskar jag jenaskjolar och brukar kombinera överdelen och skor beroende på tillfälle. Mycket användbart plagg :-)

Glad Påsk!

Anonym sa...

dop, definitivt dräkt och liten hatt

Anonym sa...

Skulle ju kunna vara elak och säga att det enda som spelar roll är att ni är där med oss och firar att vi faktiskt har fått ett mirakel att döpa.....och det skulle vara 100% sant....men eftersom jag avskyr sådana svar på klädkodsfrågor eftersom det inte hjälper till ett endaste dugg så säger jag lite finare byxor och nån topp/skjorta/tröja alt kjol. Lite vardagsfint sådär. För kattpappan också kanske ickejeans och skjorta?

/AF som inte själv ens vet vad hon ska ha på sig......

Isidor sa...

AF, du är så himla bra som har så'n koll på vad du vill. Det gillar vi!

Nu blev det ju lätt!