söndag, mars 09, 2008

Bättre men inte bra ännu

Jag är fortfarande inte frisk. Men jag orkar i alla fall stå upprätt, och har orkat bära runt på min son ganska mycket idag.

Hade jag haft ett jobb som tillät mig det hade i morgon och kanske även tisdagen varit de sista dagarna hemma. Dagarna när jag började må bättre och vilade ut för att orka komma tillbaka ordentligt och inte riskerade att bli sjuk direkt igen.

Men nu är jag student. Och varenda frånvarodag innebär missade föreläsningar och förlorade labbtillfällen. Så imorgon går jag till skolan igen och har heldag. Jag måste helt enkelt orka. Och förhoppningsvis så smittar jag inte längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte så många jobb tillåter att man är hemma de där dagarna heller. Om det kan vara någon tröst.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Nej jag vet. Och det var därför jag skrev det där med "ett jobb som tillät"

Jag tycker att det är helt galet att folk inte har möjlighet att bli ordentligt friska mellan varven, för sjukskrivningarna hade nog blivit mycket färre om man hann vila upp sig en extra dag.

Men det är ju jobb som hopar sig, eller dåligt samvete över kollegorna som måste jobba för en till på de flesta arbeten...