tisdag, mars 11, 2008

Hormonell balans

Jag testar varje morgon med ägglossningsstickor. Ännu har jag inte fått något positivt resultat, och jag vet inte heller om jag kommer att få det?

Men jag fungerar så mycket bättre nu än vad jag gjorde tidigare.

Jag använder mig av den billigaste testsorten. Inget dyrt digtalt, eller tydliga streck, utan den där billiga sorten som ger ett teststreck och ett hormonstreck. Och är teststrecket och hormonstrecket lika starka så har man ägglossning.

Tidigare (innan Lillkatten) fick jag alltid två nästan lika starka streck. Hormonstrecket var något svagare, men det fanns där hela tiden. Nuförtiden syns inte hormonstrecket, eller kan bara anas som en svag skugga. Jag har alltså inte längre en massa hormoner som bråkar runt hela tiden. Bara det är en vinst!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju väldigt vanligt att hormonbalansen i kroppen blir bättre för PCO-are efter en graviditet. Många blir ju spontant gravida med syskon. Dessutom har ju vi PCO-are benägenhet att bli lättare gravida när vi är lite äldre, till skillnad från "vanliga" kvinnor. Min kropp har ju börjat funka bättre sen A kom, men tyvärr inte så bra så att den kan producera...

Anonym sa...

den billiga teststickan funkade inte för mig alls. enligt den hade jag aldrig ägglossning men det måste jag ha haft eftersom jag blev gravid!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Ja det där med att inte få utslag trots ägglossning är ett ytterligare problem som många dras med.

Vi får väl se om jag får någon höjning alls. Får jag inte det så behöver det ju inte betyda att jag inte ägglossar.

Anonym sa...

YES! Va skönt att slippa se de där dubbla strecken, det fick jag jämt också innan. Hoppas att du ändå får se ett streck till sen, när det börjar närma sig.