tisdag, april 03, 2007

Spöken från förr

Helt plötsligt började det dyka upp mail från Manpower i min mailbox. Matchmail kallades de för. Jag slängde en hel del olästa, men idag läste jag ett av mailen.

I mailet fanns det förslag på fyra jobb de tyckte att jag skulle söka, jag klickade på en av länkarna och kom in på en sida jag tydligen skapat för sex år sedan. Jag mötes av ett personjligt brev från mig själv som började med. "Hej! Jag heter Kattmamman och är 25 år" Sedan följde en lång uppräkning över vad jag gjort och vilken sorts jobb jag var intresserad av.

Kattmamman för sex år sedan har inte så många likheter med Kattmamman som idag sitter och skriver det här inlägget, i alla fall inte på ytan.

Kattmamman idag har gjort så otroligt mycket mer, träffat så många fler människor, lärt sig så mycket om livet. Jag saknar den glada naiva 25-åriga Kattmamman. Även om en hel del underbart har hänt så finns det så mycket jag helst inte hade velat vara med om. (och nu tänker jag inte bara på barnlösheten) Men jag antar att det är livet och att vara vuxen, och att ingen slipper ifrån det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur i hela friden kunde de gräva fram något som var så gammalt? Någon uppdatering av något slag där allt poppade upp???