onsdag, april 11, 2007

Så klart

Idag lyckades jag få tag på studievägledaren i skolan.

Hela universitetet håller på att anpassas till internationella regler, och så klart så sätter det käppar i hjulen för mig. Helt plötsligt är jag inte behörig till någon av de kurser jag hade tänkt läsa. Men... den kurs jag hade tänkt läsa först är samma kurs jag läste i samband med mitt missfall men aldrig avslutade då eftersom jag blev sjukskriven.

Så studievägledaren trodde att jag nog skulle få läsa den igen eftersom jag redan varit intagen en gång, och kommer jag in på den kursen så är jag sedan automatiskt behörig till de andra kurserna.

Men jag kan inte gå omkring och inte säkert veta att jag kommer att få komma in, så nu måste jag snabbt bestämma mig för alternativa kurser att läsa utifall att. Och jag som har så svårt att tänka mig ett annat liv än mammalivet just nu, hur ska jag kunna bestämma mig?

Inga kommentarer: