torsdag, april 19, 2007

Erkännande

Innan Lillkatten föddes skrev jag mycket om att jag inte ville ha någon vagn och att jag bara tänkte använda sjal.

Och nu måste jag erkänna att vi använt vagnen hur mycket som helst. Den är jättebra att ha ifall man ska bära med sig något.

Jag tror fortfarande att vi hade klarat oss utmärkt med bara sjal, men vi hade då behövt köpa varsin sjaljacka. Nu har vi haft vagn och ja den är bra att ha!

Någon säng har vi däremot inte införskaffat till sonen och ännu så länge går det jättebra, och jag tror nog att han kommer att sova i våra sängar länge till.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nyfiken - vad är en sjaljacka? Om jag någonsin får ett barn till (inte troligt, men hoppas kan man ju) vill jag nog testa sjal!

Isidor sa...

En jacka som barnet och sjalen får plats i. Den blir stoooooooor

Anonym sa...

Våran tjej var 2,5 år innan hon flyttade ifrån våran säng och hon fick en egen ;-)
Vi hade iofs en vagga till henne som nyfödd men den låg hon bara i nån enstaka gång,hon trivdes inte alls där.

Kram på dig!

Anonym sa...

Det var intressant att höra, eftersom jag har sagt samma sak, helst inte vagn och gärna sjal.

Nu ska vi inte ha förrän i maj, så vi kanske slipper sjaljacka åtminstone den första perioden. dEt ska bli intressant att se hur det blir.

En sak jag funderat på: Många säger "Nä, vi använde inte sjal, min bebbe trivdes inte i den."

Stämmer det, egentligen? Kinkar inte bebisar för allt nytt? Jag har ingen erfarenhet, jag bara funderar. I de länder jag har erfarenhet av har barnen inget val - sjal eller inte vara med. Här är det ju vagn eller inte vara med - kan det vara så att bebbar kinkar då också, men att man inte tänker på det på samma sätt?

Hmm, kanske en fundering för Sjalbarn. :-)

/Inger

Kajsa Bergman Fällén sa...

Jag har också haft nytta av både sjal och vagn, skulle inte kunna vara utan nån av dem! Idag har jag bloggat en kärleksförklaring till min Ergo :-).

Anonym sa...

Barnen sover dessutom så mycket bättre i vagnen. Jag hade också tänkt att jag skulle kila ut med hundarna och bäbis i bärsjal, men nu väger hon nästan 7 kilo... Nä, jag gillar vår Kronan skarpt!

Och bäbisen också.

KRAM på dig!

Anonym sa...

Jag har burit mycket med sjal och har nog faktiskt använt den mer än vagnen, iaf utomhus. MEN inne sover bebisen ALLTID i vagnen eftersom han inte blivit en bebis som vill ligga nära och sova. Han vill inte ens somna i famnen vilket är lite tråkigt :(

Storebror, 3½ år däremot bar jag aldrig i sjal (hade BB-sele som inte gillades) men hade gärna velat sjala honom eftersom han bara somnade i famnen, han sover fortfarande oftast hela nätterna i vår säng och det är mysigt!!!

Jag tror nog att ni kommer få njuta av det mysiga med att sova med lillkatten i sängen så länge ni själva vill ;)