måndag, oktober 23, 2006

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Kapybaran och utmaningen går ut på att beskriva innehållet i min väska.

Det kan ju bli ett bra tillfälle att städa ur den samtidigt som jag gräver.

Läs och inse vilken oordning jag har bara i min väska, och tänk sedan på att min väska är välordnad om man jämför med mycket annat i mitt liv.

Ena ytterfacket:
  • Min frisörs visitkort. (Jag har klippt mig hos henne en gång, men det låter så bra att säga min frisör)
  • En inköpslista från i går när vi veckohandlade (veckohandlar gör vi väldigt sällan, men nu hände det faktiskt)
  • Nycklar till vår föreningslokal här i huset, jag sitter i styrelsen som sekreterare
  • En svart bläckpenna
  • MP3-spelare med tillhörande hörlurar
  • Lipgloss som luktar och smakar syntetgodis och ger väldigt kladdiga läppar
  • Tunnelbane/buss-kort till SL
  • Tom ask som innehållit halstabletter
  • Tre gröna godisar av olika sort som ramlat ur sina askar för ingen vet hur länge sedan
  • Ett russin som också ramlat ur sin ask, russinet är bara från igår så det har inte hunnit bli så äckligt ännu

Andra ytterfacket:

  • Högkostnadskort för läkarvård
  • Svart hårsnodd
  • En halv nöt
  • Två godispapper

Stora facket:

  • Mobilen
  • Chockrosa plånbok
  • Grön almenacka
  • Kvitto från hårklippning 23/9
  • Kvitto från skolcafét
  • Kopia på ett kvitto för kattmatsinköp. (Sparar man X antal stycken kvitton och skickar in till tillverkaren får man ifall man är med i deras uppfödarklubb en hel del pengar tillbaka, jag lyckas dock aldrig spara tillräckligt många kvitton på samma plats)
  • En enormt stor nyckelknippa med en stor luddig nalle på
  • Tuggummiask innehållande tuggummin, och de är inte ens gamla
  • Passerort till en del av skolan där jag läste en kurs för ganska precis ett år sedan. Om jag lämnar tillbaka kortet får jag ut de hundra kronorna jag lämnade i pant när jag fick kortet.
  • Helt oöppnad tuggummiask
  • Ett russin, även det från igår

5 kommentarer:

Isidor sa...

Varför har du russin i olika fack? Kan du inte åtminstone samla dem i ett?

Kattmammans handväska är ingenting mot vår diskbänk just nu. Det har utbrutit ett inbördeskrig där mellan tallrikar och kastruller, som kör med smutsig, kemisk krigföring och en legoarme av bestick.

Om man knappt orkar stiga upp och gå till jobbet, bara för att det är oktober, hur ska man då orka städa köket?

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Fast jag har faktiskt precis diskat... men det märkte väl inte du?

(Varför prata med varandra när man kan lämna meddelanden i bloggen?)

Isidor sa...

Med "Diska", menar du då att göra rent glas, kastruller, skärbrädor och bestick, och därefter förpassa dem till därför avsedda lådor och skåp? För isåfall har du inte diskat sedan det kom dit ny disk*.

Blogg är bra. Annars måste man prata, och då kanske man upptäcker att man inte alls trivs ihop! Nyckeln till ett lyckligt äktenskap är total avsaknad av verbal kommunikation.

* Disk: smutsigt porslin, glas köksredskap och bestick, bland annat.

Linda sa...

Ni två är ju för roliga!

Anonym sa...

Ni är mysiga/roliga, skrattar.