måndag, oktober 09, 2006

Se ut som någon annan

Jag har lånat gravidkläder av kompisar, det är ett jättebra system som jag satts in i. Man köper en del och så lånar man andra delar, sedan antar jag att man själv lånar ut det man har till ytterligare kompisar. Gravidkläder är dyra och man hinner inte slita ut dem på de få månader man har dem.

I alla fall var jag hemma hos en kompis i söndags och fick med mig en kasse kläder. Hon är en av dem som fick barn ungefär samtidigt som jag skulle ha fått ifall jag inte hade fått missfall. Hon är också den jag skrev om här inne för att jag inte kunde glädjas alls när hennes son föddes. Men nu kan jag verkligen glädjas åt gullungen och är verkligen tacksam för kläderna jag fick låna, för hon och jag är nästan exakt lika stora och har samma kroppstyp så kläderna passar perfekt.

Det lustiga är bara att när jag mådde så dåligt efter missfallet och träffade den här tjejen hade hon ju kläderna på sig, och jag minns särskilt ett linne och en bolero som hon hade på sig en gång, och som verkligen framhävde magen. Då såg jag nästan kläderna som ett hån... men nu när jag själv provade dem tyckte jag verkligen att de var fina och de framhävde ju magen så fint...

3 kommentarer:

Anna sa...

Så härligt! Vad jag blir glad för din skul!!!

Och så vill jag definitivt se bild på just linnet och boleron i magbloggen!

Klapp på magen från mig och Emmy

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Kort kommer på beställning. Jag måste bara ta dem också :-)

Anonym sa...

Jag vet x 2. Eller x 3 kanske.

När man själv inget annat vill hellre än också vara gravid är alla magar en gren i ögat (istället för kniv i ryggen...)

Och...otroligt bra att låna kläder av varandra. Jag lånade också, OCH kände mig också som en annan!

Annars kan jag verkligen rekommendera såväl HM som Boob! Hittade däremot aldrig något på Lindex som var intressant. Annars har vi ju Tradera där det går att fynda som vanligt!
//Minks