söndag, oktober 15, 2006

Djur på bete och andra seriösa kurser

Det där om "djur på bete", som jag skrev igår var inte så seriöst, jag tyckte bara att det var så roligt att det faktiskt ges en kurs på universitetsnivå i något som i mina öron låter som sådant man pratar om på dagis.

Men jag har börjat fundera på allvar om jag inte skulle försöka mig på lite distanskurser när min mammaledighet är slut, jag hade bara tänkt vara hemma i sex månader till att börja med och sedan börja plugga igen, men tar jag en distanskurs kan jag vara hemma mycket mer även om kattpappan skulle få vara huvudansvarig.

Det ser kanske inte så snyggt ut i min molekylärexamen med inriktning mot genetik att ha kurser av ovanstående typ med på ämneslistan, men alla andra kurser jag läst har varit så riktiga och avancerade.
Och djurkursen ingår faktiskt i ett biologiblock så det kunde ha varit värre.

Inga kommentarer: