tisdag, oktober 17, 2006

Irriterad!

Nu är det bara en problemlösningsuppgift kvar av kursen jag läser. Schemalagd tid för att lösa uppgiften är hela dagen idag och fyra eftermiddag den här och nästa vecka, sedan ska en rätt detaljerad lösning lämnas in och en redovisning förberedas.

Uppgiften ska lösas i grupper om två.

Den jag ska jobba med ska idag träffa en kompis klockan tolv, så hon var tvungen att gå hem redan halv. På eftermiddagarna ska hon hämta sina barn redan klockan tre så det blir bara två timmar kvar att ägna åt arbetet.
Redan innan kursen startade fanns det ett schema att ladda ner, där man tydligt kunde se att det här liksom alla andra kurser på den här utbildningen är heltidskurser d.v.s. vi förväntas vara i skolan 40/h i veckan.
Om man inte har möjlighet att plugga heltid kanske man skulle ha valt en annan utbildning?

Nu sitter jag här och är sur, och tänker göra hela uppgiften själv. Jag orkar inte slåss och jag orkar inte få argument som att jag kommer att förstå när jag får egna barn kastade i ansiktet ytterligare en gång, det har jag redan provat på den här kursen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är hon för snål för att låta sina barn vara längre på förskolan? Om hon har vetat länge tiderna borde hon ju kunnat styra sina förskoletider.
Visst är det jobbigt när man får göra uppgifter själv.

Mina sa...

Jag tycker du gör helt rätt i att sitta och sura ;-) Själv brukar jag må betydligt bättre när jag har gjort det en stund!

Kram!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

hemlliz: Jag tror inte att det handlar om snålhet, utan att hon inte vill ha barnen nio timmar på dagis vilket jag kan förstå. Men kan man inte lösa det med att partnern jobbar mindre så kanske man inte ska välja en utbildning där man väldigt sällan slutar före fem på dagarna. Trist, men verklighet. Och som jag tidigare skrivit, nästan alla våra kurser går att läsa på halvfart så hon behöver inte avstå utbildning.

mina: Jo det mesta blir bättre när man fått sura ett tag ;-)

Isidor sa...

Vad jag är lite nyfiken på är vad det är du förväntas förstå när du fått egna barn.

Är det kanske insikten att andra kan göra ditt jobb om du själv helt enkelt skiter i det?

Anonym sa...

Jag skulle bli skitförbannad och tala om det för henne! Inte f-n ska du täcka för henne heller?! Var nu inte så snäll!

Byt ut henne mot nån annan så kan hon fixa sin himla uppgift själv!

/AF