söndag, oktober 29, 2006

Storstädning

Idag är det galen storstädning av lägenheten eftersom en mäklare kommer hit i morgon. Det är konstigt att det ska behövas en flytt för att orka städa ordentligt.

Jag önskar att vi var sådana där pyssliga människor som tyckte att det var mysigt att ha det fint och städat omkring oss. och som uppskattade sånt så mycket att det fanns en belöning i att städa

Tyvärr ligger min toleranströskel för både stök och dammtussar i hörnen alldeles för högt och så gör även kattpappans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni måste verkligen hata att städa eftersom du skickade samma 2 ggr. Tur att ni är lika, är nog jobbigt med en pedant och en "slarver"

Isidor sa...

Jag hatar egentligen att ha det stökigt och skitigt, men jag har ändå riktigt, riktigt svårt att få tummen ur och börja städa.

Det är inte förrän skiten och stöket innebär ett större lidande än vad städningen tycks göra, som jag sätter igång. Det är tyvärr ganska sent.

Men nu är det så fint det kan bli en i en lägenhet som är hälften så stor som den hade behövt vara.