söndag, oktober 15, 2006

Långsint

För ganska länge sedan var det en kille som skrev i sin blogg om alla tjejer som borde slappna av så skulle de bli gravida.

Detta råkade läsas av någon av oss och vi var många som var inne och kommenterade hans uttalande. Då var killen tvungen att skriva fler inlägg med förklaringar.

Jag tror kanske inte att ni är så många som kommer ihåg det här? Och jag hittar inte inläggen så jag kan inte hänvisa. Och egentligen är det inte viktigt.

Ett av den här killens argument för att han hade rätt och vi som var direkt inblandade hade fel var att vi var för insyltade och inte hade någon distans. Han skrev att medan han läste till genetiker kunde han inte förstå att det någonsin kunde vara fel med genetisk manipulation och eftersom han fungerade så, så var alla andra som han.

Jag har inte kunnat släppa det här och jag funderar ofta på att ju mer genetik jag läser desto mer skeptisk blir jag till genmanipulation. Så det så.

Så där, nu fick jag det sagt. Han har FEL, FEL, FEL.

Och ni andra har ingen aning om vem eller vad jag pratar om eller hur?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns. Och jag fattar. Du har rätt. Han har fel. Precis som så många andra som tror sig veta men som aldrig har varit i helvetet och vänt. Hoppas du mår bra KM. Hejja dig!

Anna sa...

Jag minns *långsinnt som fan* :-)

Vad snygg du är på bilderbloggen! Njuuuuut! Jag blir lite avundsjuk, det är så otroligt häftigt att vara på smällen

kram!

Kapybaran sa...

och jag skriver under på ericas inlägg. minns. håller inte med honom. men med dig.

kram!

Mina sa...

Jag minns det också! Jag blev så upprörd över hans kommentarer att jag inte klarade av att skriva något till honom. Det gjorde i och för sig inget eftersom bla du gav honom svar på tal, och gjode det dessutom väldigt väl ;o)

Kram

Astillbe sa...

Jag minns! Jag minns t o m hans namn! ;-)

Linda sa...

Jag minns honom också!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Skönt att det inte bara är jag som går omkring och minns alla dumheter jag får höra.

Anonym sa...

Jag minns och när jag får ett ögonblick över ska jag länka till de där inläggen i både min och hans blogg. *också långsint som fan*