tisdag, juli 01, 2008

Tradera-etikett (i-landsproblem)

Hur ser Tradera-etiketten ut i det här fallet, alltså vad borde man göra och vad hade ni gjort?

Jag köpte en tygblöja för 61 kronor, nypriset är ungefär 200 kronor, så det var ett helt ok begagnatpris. Så här skriver säljaren om blöjans skick "Fleecen är noppig som den blir i första tvätten annars i bra skick!"

Resåren på ena sidan av blöjan har släppt ganska mycket upptäckte jag när jag fick blöjan, och det kallar inte jag fint skick. För mig innebär fint skick att den är hel? Men säljaren lovar ju inte att blöjan är hel, eller? Och när jag tittar på bilden i annonsen kan man nog se att resåern har släppt. (bilden är den som fanns i annosen)





Lillkatten har haft blöjan på sig en gång, och den höll för allt möjligt, så resårsläppet verkar inte göra så stor åverkan på funktionen heller. Dessutom är det inte omöjligt att byta resåren själv, även om jag är värdelös på att sy.
Så vad ska jag göra. :


  • Sätta positivt omdöme, levarensen var snabb?
  • Sätta positivt omdöme och skriva något halvnegativt?
  • Maila och försöka få lite ekonomisk ersättning?
  • Maila att köpet upphävs och kräva att få ersättning för portoutgifter.?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Varan är ju inte korrekt beskriven, man ska skriva med alla skavanker som finns. Ok skick kan man ju ha delade meningar om men en trasig detalj är inte ok skick. Funkar den så kanske man kan sätta positivt men skriva att den var lite trasig och meddela detta till säljaren innan.

Anonym sa...

Jag hade mäjlat säljaren först och sagt att jag var missnöjd för att se hur den svarar på det... (Gjorde det nyligen med en vara som jag köpt som hade tappat nästan all färg men som omnämdes som "mycket fin" i annonsen). Min säljare erbjöd mig köpet tillbaka och portokostnaderna ersatta!

Så får säljaren i alla fall en chans att svara.

/AF

Anonym sa...

Mejla först. Om säljaren inte är beredd att kompensera - sätt dåligt omdöme!

Tycker jag alltså...

RosaMilton sa...

Jag har en fråga... skulle du vara intresserad av ylleytterblöja från poppolini samt vikblöjor till bebisstorlek? Vi ska inte ha fler barn och jag skulle bli glad om någon mer ville använda dem.Ytterblöjan är använd av två barn men i ok skick. Jag förstår det som du inte använt tygisar av den här modellen men jag kan rekommendera dem. Jättebra! Du får dem av mig ifall du skulle vara intresserad... Hör i sådana fall av dig via min blogg...

Anonym sa...

Jag tycker också att du skall kontakta säljaren först. Det har jag gjort vid två tillfällen, och båda gångerna föreslog de själva en lösning som jag blev helt nöjd med och kunde trots allt lämna ett positivt omdöme.

Anonym sa...

Jag är inte alls insatt i Tradera och hur det funkar, men jag tycker du får utgå ifrån dig själv. Är du missnöjd borde du ju tala om det. Vill du ha kompensation borde du tala om det. Det är en svår fråga, men du känner nog innerst inne i dig hur du faktiskt vill göra.

Barnets mamma sa...

Varför kan du inte sätta negativt omdöme? Fast maila först är kanske bäst...