tisdag, juli 22, 2008

Lite allt möjligt av ringa eller inget intresse för omvärlden

Lillkatten var med mig idag när jag var på MVC-besök och lyssnade på bebisens hjärta, det var inte helt lyckat, han tyckte att det var tråktråkigt att folk bara ägnade sig åt hans mamma, och att ingen ville titta på hans mage. Nästa gång måste jag försöka hitta en barnvakt.

Å andra sidan var det bra att han var med, för jag hade inte en chans att hinna bli orolig över att det var så svårt att hitta hjärtljuden. Den här verkar väldigt mycket mer livlig än vad Lillkatten var, och far runt hela tiden. Den stannade inte upp tillräckligt länge för att BM skulle hinna få sin minuts avlyssning en enda gång. Men levde gjorde den, och far man runt, så mår man nog bra?

Och så har vi syndat rejält. På hemvägen handlade vi på ondskans näste Mc Donalds. Lillkatten fick en Happy Meal, och jag bad särskilt om att slippa leksaken, men det glömde hon visst bort, för hemma hos oss finns nu en syndigt plastig orm, som jag inte visat för Lillkatten*

*Och innan någon kommenterar. Ja, jag ser ner på alla som äter på Mc Donalds, jag ser mig själv som en mycket högre stående varelse. Särskilt ser jag ner på dem som handlar i arbetarbyxor.

9 kommentarer:

Isidor sa...

Och av allt ont på McDonalds är faktiskt Happy Meal det ondaste, och om du tänker införa Happy Meal som belöning för att man varit duktig och visat sin mage hos MVC så tar jag ut skilsmässa!
Bara så du vet...

Själv åt jag Yoghurt med müsli, och en fullkornsmacka med en tunn ostskiva. Utan smör. men jag gjorde det i solen!

Kajsa Bergman Fällén sa...

Hahaha! :D

Vi undviker McDonalds in i det längsta. MEN när vi åker till landet har vi kommit på att det är det ultimata stoppet. Man köper en Happy Meal så har N något att göra i minst en halvtimme i bilen. Först maten, sen leksaken och sist riva sönder kartongen i småbitar.

Ingen av oss klär sig dock arbetarbyxor. ;)

Anonym sa...

hihi, ojdå, jag har flera gånger ätit på mcdonalds iförd arbetarbyxor ;)

Anonym sa...

Hua ja, jag föraktar alla -inklusive mig själv - varje gång jag äter där. Och ångrar mig lika mycket varje gång. Oftast är det panikmat eftersom F ska ha mat på fasta tider och kall köttfärssås och spagetti ur en matlåda i bilen går inte alltid hem *höhö* Så som reserv-reserv-reserv - jatack! Men till vardags eller slentrian - bevaremigväl! /Cinks

Fia sa...

En god sak finns med Mc Donalds - Ronald Mc Donald hemmen för familjer med sjuka barn. Min syster med familj hade haft det ännu svårare att få ihop sin tillvaro det senaste året utan detta. Passa på att skänka en slant i deras bössor när ni äter där.

Pia sa...

Vi har också varit på Mc Donalds idag (och nej, vi äter inte där ofta utan faktiskt väldigt sällan) så vi är förtappade vi med. Lite bättre än ni är vi dock för vi fick inte med några leksaker hem ;).

Anonym sa...

Själv tycker jag att "syndens näste" många gånger är räddaren i nöden. Har inte ett dugg dåligt samvete när jag äter där...för det är lagom ofta/ sällan. En hamburgare för 10 spänn kan rädda en hel dag i As närvaro ;)

Linda sa...

Jag håller med Mc Donalds är syndens näste!!

Är det föresten inte dags att vi tar tag i det där med att ses snart igen? De har ju fått nya trädleoparder i parken ;-)

Barnets mamma sa...

Apropå att din son ville få uppmärksamhet för SIN mage: Min 8-årige brorson gick omkring och sa efter en helg hos oss att han också ville vara gravid =D Haha! Detta eftersom jag hela helgen skojade om att jag inte kunde göra något tråkigt eller bära något eftersom jag ju var gravid ;)