tisdag, juli 22, 2008

Personligt brev

Lillkatten är född på BB Stockholm. När jag var gravid med honom bodde jag i innerstan och hörde automatiskt till lyx-BB. Här i förorten däremot måste jag söka till fri kvot.

När man ansöker ska man skriva ett personligt brev, och jag antar att urvalet görs utifrån breven. Så vad ska man skriva?
Det är inte livsviktigt för mig att föda just där, men jag håller gärna många dörrar öppna, och vi trivdes väldigt bra förra gången. Men det kan man väl inte skriva, att det egentligen inte spelar så stor roll?

4 kommentarer:

Anonym sa...

du ska skriva precis så som du säger, att ni trivdes väldigt bra sist gång ni var där och att du känner dig trygg med BB Stockholm.

Anonym sa...

och jag läser här också, även om jag är rent usel på att kommentera. och islandsbilder och historier kan du få nästan närsomhelst!
/sodan

Anonym sa...

hej

En kompis till mej sökte på fria kvoten, (hon skriver mkt i jobbet, så jag antar hon är relativt bra på att formulera sej) men hon fick inte plats trots bra argument. Hon ringde runt till de andra mvc som var knutna till bb-stockholm och bytte till ett där de hade platser kvar och fick sen föda där.

Själv hade vi plats där med A, men eftersom det gick så fort hann vi inte dit, vad jag minns var Lillkatten också rätt snabb, så då går det nog fort nu också... och på något sätt spelar det kanske ännu lite mindre roll då...

kram!

finnjonna sa...

Lägg till där en hälsning och undran från mig om när de ska öppna "lyx-BB" för komplicerade graviditeter och förlossningar :-) Nädå. Jag får ta och skriva ett sånt brev själv.
Tror det är bäst att vara ärlig, fast kanske skippa det där med att det inte spelar nån roll. Skriv att du trivdes och bara har bra minnen från den gången och gärna vill återuppleva samma positiva känsla igen... eller nåt sånt. Lycka till!