tisdag, juli 15, 2008

Måste shoppa

Jag har fått en ny passion för... tygblöjor.

Lillkatten har haft tygblöjor från fem kilo och till nu. Vi har haft praktiska och välfungerande blöjor i naturfärgat material. Jättebra.

Men nu har jag fått en knäpp och frossar i fina färglada pocket-tygblöjor i alla möjliga färger och utföranden. Jag vill shoppa, shoppa och shoppa lite till.

Jag är rätt duktig på att låta bli, och har nästan bara hållit mig till begagnat. Blöjorna är väldigt slitstarka och jag kan förhopningsvis sälja dem vidare utan större ekonomiska förluster senare.

Sen jag beslutade mig för att sluta shoppa onödiga kläder, så har jag flyttat över intresset på blöjor. Det känns ganska ekologiskt försvarbart att köpa några stycken extra bara för att de är så fina, och vi kommer ju kanske att få en bebis som också behöver blöjor, så några till kanske vi behöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja, heja! Tygblöjedjävulen är en skoj en.

Det finns ju så många fina! Och roliga. Och färgglada.

Shoppa på! Fler blöjor behövs alltid!

Fia sa...

Summan av lasterna är alltid konstant :) Tygblöjor är väl mer försvarbart än kläder till sig själv dock.