tisdag, juli 15, 2008

Postivit

Jag har beklagat mig en hel del den här graviditeten. Jag tycker inte att det är speciellt kul att vara gravid, även om barnlöshet är mycket värre och att få ett barn är värt varenda sekund av illamående.

Men det finns faktiskt en sak som är odelat positiv med att vara gravid.

När andra klagar på att de är så trötta och att de aldrig kan få tillräckligt med sömn är jag bara lycklig. Tänk att vara så trött att man somnar när man går och lägger sig, att kunna sova en liten stund på dagen och ändå kunna sova på natten, tänk att få sova ända tills man blir väckt, och då fortvarande känna att man vill sova mer. Det är underbart att få vara trött tycker jag! Fast helst ska tröttheten vara naturlig och inte framkallad av illamåendetabletterna, för av dem blir jag inte trött-trött utan dåsig-långsam-trött.

Inga kommentarer: